Giriş Tarihi: 15.02.2015

Müze ve ören yerleri yıla düşüşle başladı

Müze ve ören yerlerine gelen ziyaretçi sayısı yılın ilk ayında yüzde 11 oranında düştü. Bilet ve müze kart satışından elde edilen gelir ise yüzde 25 arttı

Rusya ve Avrupa'da yaşanan ekonomik gelişmelerin Antalya turizmini olumsuz yönde etkilemesi beklenirken, ziyaretçi sayılarındaki ilk düşüşün müze ve ören yerlerinde yaşandığı görüldü. 2015'in ilk ayında ziyaretçi sayısı yüzde 11 oranında düşen müze ve ören yerleri gelir bakımından artış yaşadı.
ZİYARETÇİ AZALDI, GELİR ARTTI

Geçen yıl Ocak ayında 58 bin 550 kişinin ziyaret ettiği müze ve ören yerlerine bu yılın ilk ayında 52 bin 184 kişi geldi. Yılın ilk ayında 6 bin 366 ziyaretçi kaybeden müze ve ören yerleri, bilet ve müze kart satışlarından elde ettiği geliri ise yaklaşık yüzde 25 oranında artırdı. Giriş fiyatlarına yapılan zamların neden olduğu artış neticesinde yılın ilk ayında elde edilen gelir 233 bin liradan 290 bin liraya yükseldi.
ASPENDOS YİNE İLK SIRADA

Yılın ilk ayında en çok ziyaretçi çeken ören yeri ise Aspendos oldu. 10 bin 646 kişinin ziyaret ettiği Aspendos'u, 6 bin 37 kişi ile Alanya Kalesi, 4 bin 902 kişi ile Antalya Müzesi takip etti. Giriş ücreti alınmayan Antalya ve Alanya'daki Atatürk Evleri'ni ise 5 bin 748 kişi ziyaret etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.