Çarşamba 25.03.2015

ATSO'da ilk çatlak

Başkanı değişen ATSO'da ilk ciddi ayrılık vakıf konusunda yaşandı. Yönetimden bir ismin de içinde olduğu 18 kişi vakfın kuruluş kararına şerh koydu

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Mart ayı meclis toplantısı İzzet Bayar başkanlığında gerçekleşti. Çetin Osman Budak'ın aday adaylığı için istifası ile Başkan olan Davut Çetin'in ikinci kez kürsüde meclis üyelerine seslendiği toplantıya vakıf tartışması damgasını vurdu.
MÜZE VE SANAT MERKEZİ

ATSO'nun Kaleiçi Evi ile ATSO Kültür ve Sanat Merkezi'ni de işletmesi planlanan ATSO Eğitim, Araştırma ve Kültür Vakfı'nın kuruluşu tartışmalara neden oldu. Budak'ın da meclis üyeleriyle görüştüğü toplantıda, vakıf maddesi oylanırken 127 kişilik mecliste yönetim dahil sadece 54 üyenin kalması dikkat çekti. Vakfın kuruluşu 18 ret oya karşılık 36 evet oyuyla kabul edildi. Yönetim Kurulu Üyelerinden Osman Avşaroğlu'nun da ret oyu veren isimler arasında yer alması dikkat çekti.
ÜYELERDEN İTHAL ÜYE İDDİASI
Ret oyu veren isimler, ATSO'nun 127 meclis üyesi ve bir genel sekreterinden oluşacak vakfın mütevelli heyetinden de isimlerinin çıkarılmasını istedi. Meclis üyelerinin en çok tepkisini çeken konu ise mütevelli heyetinin üst sınırının 200 kişi olarak gösterilmesi oldu. Meclis üyeleri, mütevelli heyetine dışarıdan ithal üye alınabileceğini iddia ederek tepki gösterdi. Meclis üyeleri, vakfa ilişkin yeterli bilgi sahibi olmamaktan da şikayet etti. Başkan Çetin ise, vakfı kurma nedenlerini, "Bir üniversite kurma, kültür ve eğitim merkezini yönetmeyi doğrudan oda olarak yapmanın mümkün olmaması" şeklinde açıkladı.
TURİZMDE UMUT BAKAN ÇAVUŞOĞLU
Antalya'nın yüzde 30 payla turizmde en büyük pazarı olan Rusya'da ruble ve petroldeki değer kaybı, Antalya ekonomisini korkutuyor. Konu Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın (ATSO) Mart ayı olağan meclis toplantısında da ana gündem maddelerinden biri oldu. ATSO Başkanı Davut Çetin, Rusya krizinin olası faturasını çıkardı.
30 BİN KİŞİ İŞSİZ KALACAK

Antalya ekonomisinin turizme dayalı olduğunu hatırlatan Çetin, krizin sadece turizmi değil, tüm Antalya'yı etkileyeceğini savundu. Çetin, "Rus turist sayısında yüzde 20'lik düşüş olursa Antalya için milyona yakın turist kaybı demek. Bu da doğrudan nereden baksanız 2 milyar dolardan fazla gelir kaybı demektir. Bu, Antalya için 30 bin, Türkiye için 40-50 bin istihdam kaybı ve işsizlik de yaratır. Bu sadece turizm sektörüne etkisi. Bunun bir de ticaret sektörüne etkileri var" diye konuştu.
ÇAVUŞOĞLU UMUDU
Davut Çetin, Rusya pazarıdaki en önemli umutlarından birisinin Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun projesi olduğunu söyledi. Çetin, "Rusya vatandaşlarına sınır girişlerinde kolaylık sağlanması, kimlik belgesi ile giriş yapılabilmesi önerimiz konusunda, sağolsunlar Dışişleri Bakanımız Sayın Çavuşoğlu bir çalışma başlattı. Umarım beklediğimiz yönde bir sonuç alırız" dedi.
DİĞER DESTEK ÖNERİLERİ

Bu düşüşe karşı önlem alınması gerektiğini savunan Çetin, "Hükümetin destek önlemlerinin kapsamını ve süresini uzatarak, uygulamaya geçmesini bekliyoruz" dedi. Ankara'da katıldığı TOBB Turizm Meclisi toplantısı ile ilgili bilgi veren Çetin, "Alınacak önlemler yeniden konuşuldu. Rusya'dan 400 binden fazla turist getiren firmalara destek konusunun 100 bin, 200 bin gibi sayılara da uygulanması konuşuldu. Ayrıca Kredi Garanti Fonu'nun sektöre kredi garantisi desteğinin arttması da gündemde" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.