Giriş Tarihi: 11.4.2015

3.5 ay korkusuna Başbakan müjdesi

Rusya'da yaşanan kriz nedeni ile Antalyalı turizmcileri sezonun 3.5 aya sıkışması korkusu sarmışken tesislerin kışın da açık kalması için SGK prim desteği müjdesi Başbakan'dan geldi

Antalya'da turizm sezonu öncesi tablo belirsizliğini koruyor. Durumu son dakika satışları bekleyecek. Turizmcilerin ortak görüşü indirimlerle turist sayısındaki düşüşün önüne geçilse de gelirde düşüş yaşanacak. Gelirdeki düşüşün yanı sıra en korkulan konulardan biri de sezonun süresi. Zaten 5-6 aya sıkışmış turizm sezonunun bu yıl kısalması bekleniyor. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, sezonun bu yıl 3.5 aya kadar gerileyebileceğini açıkladı. Ayık, bunun da istihdamda yüzde 30 açık yaratacağını savundu.

DAVUTOĞLU AÇIKLADI

Turizmciler sezonun kısalması korkusu yaşarken müjdeli haber Ankara'dan geldi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Başbakan Ahmet Davutoğlu ve ilgili bakanların katılımıyla düzenlenen 8. Ticaret ve Sanayi Şurası'nda Antalya'nın sorunları ve çözüm önerilerine ilişkin bir sunum yaptı. Sunumunda Antalya'da turizmin 12 aya yayılamadığını, çok sayıda otelin kış aylarında kapanmak ya da eleman çıkarmak zorunda kaldığını dile getiren Çetin, otellerin açık kalması ve istihdamın sürdürülmesi için kış aylarında SGK primlerinin devlet tarafından karşılanması veya prim desteği verilmesinin son derece önemli olduğunu kaydetti. Çetin bu yapılırsa turizme önemli bir katkı sağlanacağını söyledi. Başbakan Davutoğlu bunun üzerine turizm sektöründe kış aylarında SGK prim desteği için çalışma başlatılacağını ve bu talebin karşılanacağını beyan etti.

MAYIS'TA BELLİ OLUR
Öte yandan turizm sezonunu SABAH Akdeniz için değerlendiren TÜROFED Başkanı Ayık, turist sayısındaki tablonun bugünden öngörülemeyeceğini savunarak, "Antalya'da geçen yılın rakamları da yakalanabilir, yüzde 15 düşüş de yaşanabilir. Rusya pazarındaki rakamlar, geneli çok etkileyecek. Yüzde 10'un üzerinde bir kayıp olursa, dramatik kayıplar yaşanabilir. Ama kayıp yaşanmazsa artıya yükselebilir. Mayıs ayında genel tablo ortaya çıkar" dedi.

ALTERNATİFİMİZ YOK

Rusya'da yaşanan ekonomik krizin etkilerine değinen Ayık, "Bütün bunların sonucunda şöyle bir iyimser taraf da var. Rus turist İspanya'ya gitmeyecek. Antalya'nın çok alternatifi yok. Bulgaristan, Güney Kıbrıs ve Mısır, bu anlamda Antalya'nın rakibi değil" dedi. En iyimser ihtimalin geçen yılla aynı rakamların yakalanması olduğunu ifade eden Ayık, ancak indirimler nedeniyle cironun düşmesinin kaçınılmaz olduğunu söyledi.
AVRUPA'DA DA İNDİRİM
İndirim tartışmalarına da açıklama getiren Ayık, Rusya'da tüm rakiplerin indirim yaptığını belirterek, "Sadece Rusya'da değil Avrupa pazarında da yapıldı. Bu ortamın şartlarını lehimize çevirecek her türlü aksiyonu yaptık. Buna rağmen tepki aldığımız pazarlar var, alamadığımız pazarlar var. Bu şunu gösteriyor, biz satışlarımızın büyük bölümünü son dakika olarak yapacağız" dedi.
ZİG ZAG YAPMAYALIM
Osman Ayık, 2015 sezonunun son dakika beklentisi nedeniyle 2008'le benzerlik gösterdiğini kaydetti. Turizmcilere de uyarıda bulunan Ayık, "Fiyatlarda zig zag yapmamalıyız. İstikrarlı ve kararlı olalım" dedi. Antalya'da bu yıl 30 bin ek yatağın devreye girdiğini hatırlatan Ayık, "Antalya'da turizm her sene büyüyor. Bu nedenle düşüşe tahammül yok. 30 bin ek yatak devreye girdi. Bu da en azından 1 milyon turist artışı gerekiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.