Çarşamba 22.04.2015

Rüzgar gibi geçti

ATSO Başkanı Davut Çetin, "Antalya'nın son 30 yılı, nüfusun 2.5, merkez nüfusunun 4.7 kat, tarımsal üretimin 5.5 kat arttığı bir dönemdir" dedi

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, 30 yılda Antalya ekonomisinin yaşadığı deneyimi anlattı. Antalya'nın 30 yılda müthiş bir değişim ve gelişim sergilediğini söyleyen Çetin, "Antalya'nın son 30 yılı, nüfusun 2 buçuk, merkez nüfusunun 4,7 kat, tarımsal üretimin 5 buçuk kat arttığı bir dönemdir. 30 yıl önce 50 binlerin altındaki turist sayısı bugün 12 milyonu aşmaktadır. 1980'lerin ortalarından bugüne Antalya dünyanın en büyük turizm destinasyonlarından birisi haline gelmiştir ve artık şehirlerin değil ülkelerin turizm rakamları ile yarışmaktadır" diye konuştu.
TARIMDA BİRİNCİ

Antalya'da geçmişte sadece narenciye üretip satıldığını hatırlatan Çetin, "Bugün ise Antalya tarımda katma değer anlamında Türkiye birincisi konumundadır, hatta tarımda ülkelerle yarışmaktadır. 30 yıl öncesine kadar Antalya'da fabrika olarak 3 kamu işletmesi ve bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda tesisten söz edebilirdik. Bugün artık Organize Sanayi Bölgesi, Serbest Bölge ve ilçelerimizle birlikte 250 civarında fabrikamız var" dedi.
PLANSIZ KENTLEŞME

Bu müthiş büyüme ve gelişme başarısının her alanda gerçekleşemediğini savunan Çetin, "Antalya'nın plansız kentsel gelişmesi, turizm ve ticarette plansız ve kontrolsüz büyümesi 1980'li yılların ortalarında başlamıştır ve bugünlere uzanmaktadır. Plansız büyüme beraberinde merkezi ve yerel yönetim yatırımlarının kent ihtiyaçlarını karşılayamama sorununu getirmiştir. Plansız konut arzı, turistik yatak arzı, işyeri arzı Antalya'da katma değerin, kârlılığın, çalışanların ücretlerinin, yerel yönetimlerin gelirlerinin olması gerekenin altında kalmasına yol açmıştır" diye konuştu.
KENT KÜLTÜRÜ

Dünya kentlerinde ekonomik göstergelerden, yatırımlardan çok daha önemli konunun kent kültürü olduğuna dikkat çeken Çetin, "Bir kent, mimarisi, sanatı, sosyal yaşamı, ticaret kültürü, trafik kültürü, eğlence kültürü, çevre koruma gibi alanlarda özgün bir kent kültürü ortaya koyamazsa hiçbir altyapı yatırımı gelişme için yeterli olmayacaktır. Antalya maalesef plansız büyüme ile birlikte kent kültürünü kaybetme noktasına gelmiştir. Kent kültürünün temel noktalarından birisi olan ticaret kültürü, ticaretin yapısının bozulması ve esnaf kültürünün AVM'lere teslim olması ile önemli bir yara almıştır" dedi.
HİZMET SUNMADA SORUN YAŞANIYOR
Davut Çetin, bir turizm merkezinin olmazsa olmaz unsurları olan gastronomi ve eğlencede gerek girdi maliyetleri gerekse kültürel nedenlerle artık dünya ile rekabet edebilecek ürün-hizmet sunma noktasında sorun yaşandığını belirterek, "Çevre ve kent estetiği konusunda bir turizm kentinin alması gereken mesafenin alınamadığını görebiliyoruz. Artık kalkınmayı sadece parasal girdi olarak görmeyi bırakıp kültür yaratmaya yönelmeliyiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.