Perşembe 23.04.2015

Gülde hedef 7 bin ton

Hava şartlarının olumsuzluğuna rağmen alınan önlemler gülde rekolteyi düşürmeyecek. Isparta bu yıl da dünyanın gül üretiminde söz sahibi olacak

Dünya gülyağı ihtiyacının yüzde 60'ını tek başına karşılayan Isparta'da 2015 hasat sezonu Mayıs'ta başlıyor. Gülyağı ve Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (GÜLBİRLİK) Genel Müdürü Hasan Çelik, hedef rekolteyi 7 bin ton olarak açıkladı.
OLUMSUZLUK YOK

Aşırı yağışlara rağmen gülde olumsuz bir durum beklemediklerini belirten Genel Müdür Çelik "Olumsuz bir durum beklemiyoruz ama yine de sonuç yapraklanma döneminde netlik kazanacak. Nisan ayı başında şiddetli soğuklar gördük. Yükseklerdeki bazı köylerde sıkıntı olmuş ama, rekolteyi etkileyecek bir sıkıntı olmaz. Yine de üreticilerimiz tedbirlerini almışlar ve duman ve tütsü yakanlar oldu. Çok fazla zarar olmayacağını umuyoruz" dedi.
HASAT 50 GÜN SÜRÜYOR

Isparta'da yaklaşık 20 bin dekarlık alan üzerinde gerçekleştirilen gül çiçeği hasadı yaklaşık 50 gün sürüyor. Üretilen gül çiçeği başta GÜLBİRLİK olmak üzere özel sektördeki firmalar tarafından alınıyor. Kentte gül çiçeğinden elde edilen gül yağını parfüm ve kozmetik sanayinin olmazsa olmazı olarak tanımlayan GÜLBİRLİK Genel Müdürü Hasan Çelik, "Dünya gül yağı ihtiyacının yüzde 60'ını Isparta, kalan yüzde 40'lık dilimini ise Bulgaristan karşılıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.