Salı 05.05.2015

Işık YARGIN: Bilgiyi paylaş geleceği kazan

Geçen hafta benim için eşsiz deneyimler ve enerji alışverişinin yoğun yaşandığı bir hafta oldu. Biri Akdeniz Üniversitesi Fotoğraf Bölümü öğrencileri ile 'girişimcilik' sohbeti, diğeri Süleyman Demirel Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Yazılım Klubü liderliğindeki ibwturkey 'Innovative Business Women' buluşmasıydı.
Ben bilgimi paylaşarak görünmeyen bir faaliyet yapıyorum. Ülkemizin mevcut şartlarında gelecek kaygısı taşıyan genç nüfusa çıkış yolları gösterebilmenin yolu 'bilginin paylaşılmasından başlıyor' olduğuna güçlü bir inançla bağlıyım.
Zira 'Yeni ekonomi' sürekli devam eden bir verimlilik artırma, çevresel talebe tepki verebilme, örgütsel değişimi gerçekleştirmeye ihtiyaç duyuyor.
Klasik bilgimizde üretim faktörleri; emek, sermaye, doğal kaynaklar, girişimci ve teknoloji (teknik bilgi) olarak beş başlıkla ele alıyorken, 'Yeni Ekonomi'nin talep ettiği ve öne çıkardığının 'teknik bilgi temel üretim faktörü' olduğuna bodoslamadan dalıyoruz.
Yeni ekonominin gereklerini yerine getirecek olanlar insan!
İnsan kaynaklarımızı gözden geçirmemiz lazım. Okullarımızdan, üniversitelerimizden mezun olanlar; sektörleri ile ilgili direkt bilgilerden yoksun olarak mezun oluyorlar. Çalışma ortamında eğitilmeye çalışılıyorlar, bu da sukut-u hayalleri beraberinde getiriyor.
İbwturkey 'innovative business women' bilgi ve teknolojiyi üretmek üzere yetişen Bilgisayar Mühendisliği Yazılım Klubü'nün Akdeniz Bölgesi'nde ilkini yaptıkları çok önemli bir etkinlik olarak tarihteki yerini aldı. Ancak işlevi ve arkasında bıraktığı deneyim paha biçilmez bir değer yarattı. Internetin web teknolojisi aracılığıyla geniş kitlelere yayılmasının bilişim teknolojilerinin göreceli olarak küçük ölçekli işletmeler ve girişimci bireyler tarafından da ticari amaçlı olarak kullanılabildiğini; Prof. Aytül Erçil'in Vistek Isra Vision hikayesi üzerinden çok net anladık. Miray Alanlar'ın Bursa'dan 'Silicon vadisi Mobile Action'a yol açan girişimlerinde web teknolojilerinin doğru kullanılması; salondaki gençlere 'ben de yapabilirim' dedirtti. Etkinlik ana sponsoru IBM in Teknik Danışmanı Hatice Meriç 'İş Ekosistemleri' kurulduğunun ipuçlarını ve nasıl çözümler ürettiklerini kendi kariyer hikâyesinin satır aralarında verdi. Bununla kalınmadı pazar günü iş 'Kadın Yazılımcıların' atölyelerinde kodlar yazıldı. Bilgi paylaşıldı, dinamizm sağlandı, teknolojiyi uygulayabilme becerisini geliştirmeye işaret edildi.
Gençlerle iç içe biriktirdiğim tecrübelerimin bana öğrettiği; muhatap olduğum 'Y' kuşağının zorlanarak ya da talimatlarla bir konuyu öğrenmek niyetinde olmadıkları.
Kendi istekleri doğrultusunda hazırlanan organizasyonlara aldığım davetlere katılmayı bu bakımdan çok önemsiyorum. Bu ortamlarda gençlerin güven ve katılım ortamında yaratıcı güçlerini fark etmeleri kolaylaşıyor. Kısa bir cümle ya da tek bir kelime 'fitili ateşleyebiliyor' eylem planlarını yapıyorlar. Bunu sağlayan gücün, bilgilerini gençlerle paylaşanlarda olduğunu deneyimliyorum. Bilgisini paylaşanlar eminim ki; geleceğe dair dinamik bir örgüt yapısına hayat verecekler. Bu noktadan ele aldığımda; bu bir sorumluluktur diyorum.
O halde gelin AÜ fotoğraf bölümü öğrencileri adına organizasyonu yapan Fadime Aygün'ü, Alper Gündoğdu'yu, SDÜ Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri adına ipwturkey'i Isparta'da gerçekleştiren Sümeyye Aslan'ı, Aykut Otu'yu alkışlayalım.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.