Pazartesi 29.06.2015
Son Güncelleme: Pazar 28.06.2015

Antalya Havalimanı finale kaldı

Geçen yıl 10-25 milyon yolcu kategorisinde Avrupa'nın En İyi Havalimanı seçilen ICF Antalya bu yıl da 25 milyon ve üzeri kategorisinde finale kaldı

Geçen yıl iç ve dış hatlarda 29 milyon yolcuyu misafir eden Antalya Havalimanı, Türkiye'nin en yoğun ikinci havalimanı konumunda. Türkiye'nin en önemli turizm merkezlerinden Antalya'da, Fraport-IC İçtaş Antalya Havalimanı Terminal Yatırım ve İşletmeciliği (ICF) tarafından işletilen Antalya Havalimanı, kente gelen turistlerin büyük bölümünü ağırlıyor.
İLK 3'E GİRME BAŞARISI
2011 yılında '10-25 milyon yolcu' kategorisinde Avrupa'nın En İyi Havalimanı ödülünü alan Antalya Havalimanı, bu yıl da '25 milyon ve üzeri yolcu' kategorisinde finale kaldı. Bu sonuçla ilk 3'e girmeyi garantiliyen Antalya Havalimanı birincilik ipini tekrar göğüslemek istiyor. ICF Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel, Antalya Havalimanı'ndaki iç, dış ve CIP terminallerinin 180 bin metrekare kapalı alanı bulunduğunu, saatlik yolcu kapasitelerinin 11 bin kişi olduğu söyledi.
37 MİLYON KAPASİTE

Yıllık 37 milyon yolcu kapasiteleri bulunduğunu bildiren Döngel, 28'i köprü olmak üzere 98 uçak park pozisyonuna sahip olduklarını belirtti. 2014'te 49 bin iç hat, 129 bin de dış hatta toplam 178 bin uçuşla gelen 6 milyon iç hat, 23 milyon dış hat olmak üzere 29 milyon yolcuyu ağırladıklarını belirten Döngel, ağırlanan yolcu sayısı bakımından Türkiye'nin ikinci, Avrupa'nın 14'üncü, dünyanın da 56'ncı en yoğun havalimanı olduklarını vurguladı.
2015 DÜŞÜŞLE BAŞLADI

2014 yılında bir önceki yıla göre yolcu sayısında iç hatlarda yüzde 12, dış hatlarda yüzde 3 büyüme gerçekleştirerek toplamda yüzde 5 artış sağladıklarını ancak bu yıla iyi başlayamadıklarını vurgulayan Döngel, "Ukrayna'daki jeopolitik belirsizlik, Rusya'daki ekonomik kriz, Avrupa'daki ekonomik durgunluk, Güneydoğu Anadolu Bölgesi sınırlarında yaşanan olaylar, Avrupa'da bunun risk algılaması turizmi olumsuz etkiledi. Mayıs sonu itibarıyla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 gibi bir küçülme yaşadık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.