Perşembe 02.07.2015

Turizmde eski dosta dönüş

Rus turist sayısındaki düşüş, turizmcileri eski dost Almanlara yöneltti. Kilit Global Genel Müdürü Yetiş, krizin panzehirinin Almanya pazarı olduğunu söyledi

Antalya turizminde Rusya pazarındaki ciddi düşüş ile yaşanan kriz eski dost Almanları yeniden gözde yaptı. Antalyalı turizmciler Rus pazarındaki krizin yaralarını Alman pazarındaki yükselişle sarmaya çalışıyor. Almanlar da bu çabaya olumlu yanıt veriyor.
RUSLARIN YÜKSELİŞİ

Antalya turizmi, Rus pazarında son yıllarda çok ciddi bir artış yakalamıştı. 2007'de 2 milyon seviyesinde olan Rus turist sayısı, 2014'te 3.5 milyon sınırına dayandı. Böylece Antalya'da turizmin başladığı 1980'li yıllardan beri en çok turist gönderen ülke konumunda olan Almanya, zirvedeki yerini Rusya'ya bırakmıştı.

İBRE ALMANLARDA

Turistik ürünlerin daha yüksek fiyatlara pazarlandığı Ruslar, bir anda turizmcilerin göz bebeği haline geldi. Öyle ki Rusya pazarından yoğun talep alınan 2013 ve 2014 yaz sezonu gibi dönemlerde, otellerin birçoğu Rus pazarına yöneldi. Alman pazarında yavaşlayan satış çalışmaları, Rus pazarında arttı. Ancak Rusya'da yaşanan ekonomik kriz, bir anda ibrenin yeniden Alman pazarına dönmesini sağladı.
RUSYA'DA SIKINTI SÜRECEK

Kilit Global Genel Müdürü Melih Yetiş, Alman pazarındaki gelişmeleri SABAH Akdeniz için değerlendirdi. 20 yıl dünyanın en büyük tur operatörlerinden TUI'de üst düzey yöneticilik yapan Melih Yetiş, Alltours'un Kilit Global çatısı altına girmesiyle, Kilit Global'in yeni Genel Müdürü oldu. Turizmde zor bir sezon yaşandığına dikkat çeken Yetiş, "Gelecek yıl da Rusya pazarında sıkıntılar yaşanacak gibi görünüyor. En büyük şansımız istikrarlı bir şekilde gelişen Almanya pazarı" diye konuştu.
KRİZİN PANZEHİRİ ALMANYA

Rusya'daki kayıpları kapatabilecek en büyük pazarın Almanya olduğuna dikkat çeken Yetiş, "Yaşanan krizin en önemli panzehiri Almaya pazarı. Büyümeyi sağlamalıyız. Almanya pazarı içerisindeki sektörün tüm aktörleri olarak, uçak kapasitemizi daha fazla arttırırsak, Rusya pazarının kayıplarını kapatabiliriz" dedi. Güney sınırında yaşanan gerilimin batı medyası tarafından Türkiye'de yaşanıyormuş gibi yansıtıldığını da anlatan Yetiş, "Ülke imajının düzeltilmesi konusunda tanıtım çalışmaları, turizm lobileri yapılmalı" dedi.
FİYAT REVİZYONU KURTARDI

Avrupa pazarında bu yıl erken rezervasyonlarda büyük düşüş yaşandığını anlatan Yetiş, "KasımŞubat döneminde sınırdaki gerginliğin batı medyasındaki yankıları erken rezervasyon döneminde büyük sıkıntı yarattı. Mart ayında çok ciddi bir fiyat revizyonuna gidildi. Daha makul fiyatlarla Almanya'dan makul sayıda turist almaya başladık. Yüzde 60-70'i erken rezervasyonla tatil alırken, bu yıl bu oran azaldı" diye konuştu.
ALMANYA KIRILGAN DEĞİL

Tüm bu gelişmelerin Alman pazarının artık kırılgan olmadığını ortaya koyduğunu ifade etti. Yetiş, "Alman pazarı eskiden kırılgandı. En ufak bir sorun yaşandığında Almanya'dan darbe yerdi. Uçaklar inmezdi. Türkiye artık bunları aştı. Çok istikrarlı, oturmuş bir gönül bağı var. Belli bir sempati var. Bir düşüş olduğu zaman bile, gerekli hamleler yapıldığında karşılığı alınabiliyor" diye konuştu. Yetiş, 2016'yla ilgili çalışmalara da hemen başlanması gerektiğini söyledi.
ALMAN PAZARINDA ÇİFT HANELİ BÜYÜME
Rus turist sayısında 2015'in 5 aylık döneminde kayıp 260 bini buldu. Rusya pazarında yaşanan bu kaybın ekonomik zararı, Alman pazarındaki artışla belli bir oranda hafifledi. Yıllardır istikrarlı bir şekilde yüzde 2-4 aralığında büyüyen Alman pazarı, 2015 yılı Ocak-Mayıs döneminde yüzde 14 artış yakaladı. Kaybın 100 binlik bölümü Almanlarla kapandı.
EXPO VE G-20 DOPİNGİ
Yetiş, 2016 için en önemli iki tanıtım başlığının ise EXPO 2016 ve G-20 olacağını savundu. Yetiş, G-20 zirvesinin, güvenlikle ilgili kaygıları ortadan kaldıracağına dikkat çekti. Yetiş, ayrıca EXPO 2016 organizasyonunun da özellikle Avrupalı ailelerin taleplerinde doping etkisi yaratacağını savundu. Yetiş, "Bizim bunları ön plana çıkarmamız gerekiyor. Geçen yılki fuarlarda ön plana çıkarmalıydık. Yapmadık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.