Perşembe 09.07.2015

Gül rekoltesinde hayal kırıklığı

Nisan ayında yaşanan zirai don olayı nedeniyle gül hasadında rekolte düştü. Buna rağmen üretici ekonomik olarak kazanç kaybı yaşamayacak

Türkiye'nin gül bahçesi Isparta'da 2015 gül hasat sezonunun sonuna gelindi. İl genelinde sezon başında 7 bin ton gül çiçeği alımı hedeflenirken, olumsuz iklim şartları nedeniyle yaklaşık 6 bin tonluk rekolte sağlandı. ISPARTA Gül- Gülyağı ve Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (GÜLBİRLİK) Genel Müdürü Hasan Çelik, nisan ayında yaşanan don olayının rekolteyi olumsuz etkilediğini anlatırken, rekolte düşmesine rağmen ekonomik kazancın geçen yıllarda olduğu gibi 20 milyon euro'yu bulabileceğini aktardı.

ARZ- TALEPTE MAKAS AÇILACAK

Arz- talep dengesindeki makasın açılmasından dolayı hem gül çiçeği, hem de gülyağı fiyatının yükseleceğini tahmin ettiklerini belirten Genel Müdür Çelik, "Isparta'nın sağlayacağı ekonomik girdide çok fazla bir düşüş olacağını zannetmiyorum ama tabii ki bir düşüş olacaktır. Bu düşüşün de verim, kalite ve fiyatların yükselmesiyle kapatabileceğini tahmin ediyorum" diye konuştu.

YAĞIŞ VERİM VE KALİTEYİ ARTIRDI

Bu yıl don yaşanmamış olsaydı rekoltenin 7 bin tonun üzerine çıkacağına dikkati çeken Genel Müdür Çelik, "7 bin 500 tonluk beklentimizden yüzde 25'lik düşüş söz konusu oldu. Geçen yıla göre çok fazla bir kayıp yok ama bu yıl kimse beklentisine ulaşamadı. Verim olarak bakıldığında yağışlı bir sezon geçti. Yağışlı sezon verimi ve kaliteyi pozitif yönde etkiledi" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.