Cuma 10.07.2015

Turizmde kayıp ihracatta kar

Antalya'nın ihracatında turizmin tam tersi tablo yaşanıyor. Rusya'ya sebze meyve ihracatı yüzde 41.5 artarken, Almanya'ya ihracat yüzde 19.6 düştü

Turizmde Rusya pazarında büyük düşüş yaşanan Antalya'da, ihracatta tam tersi bir tablo ile karşı karşıya kaldı. Yılın ilk yarısında Rusya pazarında turizmde yüzde 27 düşüş yaşanırken, Rusya'ya sebze meyve ihracatında ise yüzde 41.5 artış yaşandı. Turizmde yaşanan düşüş Alman pazarındaki artışla bir nebze kapatılmıştı. İhracatta ise durum tersine işledi. Rusya'daki artışı, Almanya'da yüzde 19.6 olmak üzere Avrupa'daki düşüş götürdü. Yılın ilk yarısında sebze meyve ihracatı yüzde 6.3 geriledi.
AMBARGO YARADI

Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, yılın ilk yarısındaki durumu değerlendirdi. Rusya'ya yapılan ihracattaki artışın sevindirici olduğunu ifade eden Satıcı, "İhracattaki artışın en önemli nedeni, Avrupa ve Rusya'nın birbirine uyguladığı ambargo oldu. Bu nedenle sebze ve meyve ürünlerinde İspanya ve Hollanda gibi rakip ülkelerden ürün almayan Rusya, ihracatını Türkiye'den gerçekleştirdi" dedi.
AMBARGO SÜRECEK

Batılı ülkelerin Kırım'dan dolayı uyguladığı ve Rusya'nın da aynı şekilde karşılık verdiği ambargonun devam edeceğini hatırlatan Satıcı, "Eylül-Ekim döneminde narenciye ile sebze ve meyve ihracatında büyük artışlar bekliyoruz" diye konuştu. Rusya'daki artışın bir diğer nedeninin ihracatta yaşanana kolaylaşma olduğunu ifade eden Satıcı, "Eskiden Rusya'ya yapılan ihracatta yüzde 100 analiz mecburiyeti vardı. Bu nedenle ihracat Bulgaristan üzerinden gerçekleşiyordu. Ancak bu oran yüzde 20'nin altına çekildi. İhracat kolaylaştı" diye konuştu.
TOPLAMDA YÜZDE 9 DÜŞÜŞ

Batı Akdeniz'in toplam ihracatında ise yüzde 9 düşüş görüldü. Ocak- Haziran döneminde Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği'ne bağlı ihracat 741 milyon 726 bin dolar oldu. Sebze meyvenin ardından en büyük ikinci ihracat kalemini 170 milyon 59 bin dolar ile 'madencilik ürünleri' oluşturdu. 61 milyon 960 bin dolar ile üçüncü ihracat kalemi olan 'kimya ürünleri' grubunda ise yüzde 16.7 düşüş yaşandı. "Rusya'daki artış olmasaydı, Avrupa'daki düşüş nedeniyle ihracattaki kayıp yüzde 20'leri aşardı" diyen Mustafa Satıcı, Avrupa pazarında yaşanan düşüşte euronun dolar karşısında değer kaybetmesinin önemli bir etken olduğunun altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.