Pazartesi 13.07.2015

Arıcı'nın turist sayısı iddiası

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, Rusya, Ukrayna, Suriye ve Avrupa'da yaşanan tüm olumsuz gelişmelere karşın 2015'te de gelen turist sayısının, geçen yıllara yakın olacağını söyledi

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, CHP Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak'ın turizmin son 3-4 yıldır olumsuz bir noktaya gittiği yönündeki sözlerine ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, çevrede yaşanan tüm olumsuzluklara karşı Türk turizminin geldiği yerin, gözardı edilemeyecek noktada olduğunu bildirdi. Geçen yıl bazı Avrupa ülkelerinde yaşanan ekonomik krizleri, Ukrayna'daki olayları, Avrupa'nın Rusya'ya koyduğu ekonomik tedbirleri, komşu ülkelerdeki iç savaşları hatırlatan Arıcı, bu olaylara karşı gerekli önlemlerin alınarak, hızlı şekilde uygulandığını ifade etti.
BİN 500 UÇAĞA DESTEK

Rusya'dan gelen turist sayısının düştüğüne işaret eden Arıcı, ancak Rusya'nın kendi iç pozisyonundan kaynaklanan bu durumdan en az etkilenen ülkeler arasında Türkiye'nin yer aldığını kaydetti. Bu ülkede yaşanan olağanüstü şartlardan Rus turistlerin tamamına yakınının etkilendiğini belirten Arıcı, şöyle devam etti: "En basitinden 4 milyonu aşkın polis, asker ve memura yurtdışı tatil yasağı konulması ve bu yasağın devam etmesinden, genel bir etkilenme söz konusu olmuştur. Bakanlık olarak olumsuz gelişmeler karşısında aralarında Rusya'nın da olduğu 13 ülkede bin 500 charter uçağına 6 bin dolar destek sağlanmıştır. Halen tur operatörlerine kredi desteği ya da geniş çaplı reklam faaliyetlerimiz gibi çalışmalarla desteklerimizi sürdürmekteyiz."
BAZI ÜLKELERDE ARTIŞ VAR

Suriye'deki olaylar nedeniyle Fransa, Hollanda ve İtalya'dan Türkiye'ye gelen turist sayısında azalma olduğunu kaydeden Arıcı, ancak sezon öncesi yapılan fuar tanıtım ve reklam faaliyetleri sonucunda Norveç, Belçika, Polonya, İsveç, Danimarka ve özellikle Finlandiya'dan gelen turistte ciddi artış yaşandığını vurguladı. Arıcı, Amerika ve Kanada'da yüzde 9 ila 18'e varan artışlar meydana geldiğini, Uzakdoğu'da ise kayıplar olduğunu ancak bunların telafisi için ciddi çalışma yürütüldüğünü bildirdi. Suriye krizine ilişkin Japon medyasında olumsuz algı bulunduğuna işaret eden Arıcı, bunu yıkmak için Japon medyasını Türkiye'ye davet ettiklerini kaydetti. Arıcı, kasımda vizyona girecek Türk Japon ortak yapımı Ertuğrul filmi için reklam ve ağırlama faaliyetlerine yoğunluk verdiklerini belirtti. Arıcı, Güney Kore'den gelen turistte artış olduğunu ancak son günlerde yaşanan olaylara ilişkin de trendi korumaya çalıştıklarını vurgulayarak, Körfez ülkeleri, Çin ve İran turist sayısında, yüzde 40'ları aşan bir durum gözlemlenmektedir. Brezilya ve Hindistan gibi ülkeler için de yüzde 6 ila 12'ler arasında artış kaydedilmiştir ifadelerini kullandı.
TURİST SAYISI TAHMİNİ
Arıcı, Türkiye'nin Akdeniz havzasında Avrupa'nın en önemli yatak arzını sağlayan ülke olduğuna dikkati çekti. Bakanlığın olası tehdit ve tehlikelere karşı her türlü tedbiri aldığına işaret eden Arıcı, şunları kaydetti: "Rusya, Ukrayna, Suriye ve Avrupa'da yaşanan negatif gelişmelere karşı 2015'te de turist sayısı geçen yıllara yakın olacaktır. Turizmde yaşanan tüm bu olaylar, gelen turistlerin ülkelerindeki ekonomik ve siyasi olaylardan etkilenmesi, hayatın bir gerçeğidir. Turizmde gelinen nokta, iktidara geldiğimiz yıllardan itibaren yaşadığımız körfez krizi, deprem, kuş gribi ve ekonomik krizler gibi olumsuz etkilere rağmen kamu ve özel sektör işbirliğiyle istikrarlı bir yükseliş trendi göstermiştir. Bundan sonra da aynı şekilde devam edecektir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.