Çarşamba 15.07.2015

Turisti bırak çalışana bak

Alo 179 Turizm Danışma Hattı, 5 ayda 300 çağrıya cevap verdi. Hattı turistlerden çok maaşı yatmayan turizm çalışanları arıyor

Antalya'ya gelen turistlerin memnuniyetini arttırmak amacıyla kurulan Alo 179 Turizm Danışma ve Çağrı Merkezi, bu yıl turistlerin değil, turizm çalışanlarının sorunlarıyla boğuşuyor. Merkez, Antalya eski Valisi Ahmet Altıparmak'ın talimatıyla 6 Nisan 2011'de turistlerin tatilleri sırasında karşılaşabileceği sıkıntı ve şikayetleri ilk ağızdan dinlemek ve sorunların en kısa sürede çözülmesini sağlamak amacıyla kurulmuştu.
ÜÇ DİLDE CEVAP
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü hizmet binası girişinde yer alan çağrı merkezinde İngilizce, Almanca ve Rusça olmak üzere 3 dilde turistlere yardımcı olmaya hazır 3 personel bulunuyor. Turist memnuniyetini arttırmak amacıyla hayata geçen proje, bu yıl ise turizm sezonunun kötü gitmesinin de etkisiyle turistlerden değil, turizm çalışanlarından şikayet telefonları alıyor. 2011 yılında Nisan ayında kurulmasının ardından 500'ü şikayet olmak üzere bin 500 çağrı alan merkez, 2012 yılında bin 500'ü şikayet 3 bin 750 çağrı, 2013'te ise bin 300'ü şikayet olmak üzere 3 bin 350 çağrıya cevap verdi. 2014 yılında çağrı sayısı 500'ü şikayet, bin 450'de kaldı. 2015 yılında ise çağrı merkezine 100 şikayet ve 200 bilgi edinme amacıyla olmak üzere sadece 300 çağrı geldi. Son 5 aylık sürede çağrı merkezine gelen şikayet sayısının yok denecek kadar az olduğunu belirten Kültür ve Turizm İl Müdürü İbrahim Acar, çağrı merkezini turistlerden daha çok turizm çalışanlarının aradığını söyledi. Turizm çalışanlarından en çok sigorta ve maaş ödemelerinin yapılamamasıyla ilgili şikayetler aldıklarını anlatan Acar, bu aramaları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın 170 nolu hattına yönlendirdiklerini ifade etti.
ÇİFTE REZERVASYON BİTTİ
Merkeze daha önce turistlerden gelen şikayetler arasında ilk sırada 'çifte rezervasyon' şikayetinin geldiğini ifade eden Acar, bu yıl turist sayısında ve otel doluluklarında yaşanan düşüş nedeniyle bu şikayetin gelmediğini belirtti. Acar, turistlerden gelen şikayetlerde, ilk sırada 'kaçak rehber ve turların ihbar edilmesi' konusunun geldiğini, bunu 'odasını beğenmeyen' yada 'otelin hizmetinden memnun kalmayan' turistlerin geldiğini açıkladı.

FAZLA ÜCRET ŞİKAYETİ

Acar, 'Kendisinden fazla ücret talep edilen' turist sayısının da şikayet konularında ilk sıralarda yer aldığını ifade etti. İbrahim Acar, turistlerin gıda ile ilgili şikayetlerini Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü'ne, gürültü şikayetlerini Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne, sağlık konusundaki şikayetleri ise Sağlık İl Müdürlüğü'ne yönlendirdiklerini vurguladı.

TABAKLAR NEDEN KÖŞELİ

Alo 179 Turizm Danışma ve Çağrı Merkezi'ne gelen bazı şikayetler ise güldürüyor. En ilginç şikayetlerden biri düzen hastası olan turistten geldi ve "Oteldeki tabaklar neden yuvarlak değil de köşeli" diye şikayette bulundu. Bir turist de düşen takma dişini bulamadığı için merkeze başvurdu. Kaldığı oteldeki yatağın yayları batan turist de merkezden yardım istedi. Çağrı merkezi çalışanları yaşadıkları bir olayı ise şöyle anlattı: "Bir rehber, turisti Cumhuriyet Meydanı'nda unutmuş, turist bize ulaştı. Taksi parası olmadığı için otele dönemediğini belirterek yardım istedi. Biz rehberiyle iletişime geçerek alınması sağladık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.