Pazar 19.07.2015

Barajlarda bereket

Barajlar son yılların en yüksek doluluk seviyelerine ulaştı. 8 baraj içinde aktif doluluğu yüzde 60'ın altında olan baraj kalmadı

Yağışlı bir kış ve ilkbahar sonrası Antalya'da baraj dolulukları arttı. Barajlar, bu yıl son yılların en yüksek doluluk seviyelerine ulaştı. Devlet Su İşleri 13'üncü Bölge Müdürü Turkay Özgür, doluluk oranlarında geçen yıla oranla ciddi artış yaşandığını söyledi.

DOLULUKTA BÜYÜK FARK

Temmuz ayı başı itibariyle 8 baraj arasında aktif doluluğu yüzde 60'ın altında baraj kalmadı. 8 barajın aktif doluluk ortalaması ise yüzde 76.38 oldu. Geçen yıl aynı dönemde bu oran yüzde 56.8 seviyesinde kalmıştı. 2014 Temmuz ayında, 8 barajın 3'ünde aktif doluluk yüzde 50'nin altındaydı. Ve yüzde 65'in üzerinde doluluğa sadece 1 baraj sahipti. Bölgenin en büyük barajı olan Karacaören-1 Barajı'nda aktif doluluk yüzde 73.55 oldu. Geçen yıl bu oran yüzde 47.26 seviyesindeydi. Boş hacmi en büyük ikinci baraj olan Alakır'da da durum aynı. Geçen yıl yüzde 65.43 olan doluluk bu yıl 72.64 seviyesine yükseldi.
ÇAYBOĞAZI KURUMUŞTU
Çayboğazı'nda aktif doluluk geçen yıl yüzde 24.29 seviyesine kadar gerilemişti. Bu yıl ise bu oran yüzde 61.31'e kadar yükseldi. En yüksek doluluk seviyesine ulaşan baraj ise yüzde 92.98 ile Alanya'daki Dim Barajı oldu. Onu yüzde 91.86 ile Manavgat takip etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.