Pazartesi 20.07.2015

Turizmde 'şeker' gibi rekor

Antalya Havalimanı'nda 24 saatte bin 12 uçak iniş-kalkış yaparak tüm zamanların rekoru kırıldı. 24 saat süresince ortalama her dakika bir uçak iniş ve kalkış yaptı

Turist sayısında yüzde 9 düşüş yaşanan Antalya'da, Ramazan Bayramı turizme yaradı. Bayram dönemine otellerin dolulukları yüzde 90 seviyelerine ulaşırken, Antalya Havalimanı da 18 Temmuz Cumartesi günü iniş-kalkış yapan uçak sayısında tüm zamanların rekorunu kırdı. Rekoru, yerli tatilciler değil yabancı turistlerin ilgisi getirdi. Rekoru, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Antalya Başmüdürü Osman Serdar açıkladı. Osman Serdar, 18 Temmuz'da Antalya Havalimanı'nda bin 12 uçağın iniş kalkış yaptığını ve toplamda 169 bin yolcuya hizmet verildiğini açıkladı.

150 BİN YABANCI

Osman Serdar, hizmet verilen yolcuların 150 bininin yabancı, 19 bininin ise yerli olduğunu açıkladı. 24 saat süresince ortalama her dakika bir uçak inişkalkış yaptı. Önceki rekor geçen yıl bin 10 uçakla kırılmıştı. Yolcu sayısında ise bu yılın rekoru kırıldı. Tüm zamanların yolcu sayısı rekoru ise 182 bin yolcu ile yine 2014 Temmuz ayına ait. Hava sıcaklığının 40 dereceye ulaştığı Antalya'da sayıları 14 bini bulan havalimanı çalışanının, bir günde iki yüz bine yaklaşan yolcuya hizmet verdiğini vurgulayan Serdar, "Havalimanı turistlerin ilk karşılandığı yer. Verdiğimiz hizmet misafirlerimizi memnun edecek kalitede olmalı. Yaptığımız anketler de yüzde 95 memnuniyete ulaştı. Bu çalışanlarımızın başarısı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.