Giriş Tarihi: 5.8.2015

Marka oteller kriz dinlemedi

Özaltın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Özaltın otellerin yüzde 50'ye varan oranlarda indirim yaptığı kriz döneminde nasıl yüzde 10'a varan zam yaptıklarını anlattı

Antalya'da üst gelir grubu turistlerin tercihi olan Gloria Hotels, Antalya genelinde otellerin yüzde 50'ye varan indirimler yaptığı kriz yılında, fiyatlarını yüzde 5-10 aralığında arttırdı. Antalya turizminin 'büyük ağabeyi' Özaltın Holding Başkanı Nuri Özaltın, işin sırrını anlattı. Yapılan zammın verilen hizmetin karşılığı olduğunu dile getiren Özaltın, "Artan maliyetler nedeniyle, verilen ekstra hizmetler nedeniyle bu zamlar yapılıyor. Yapılan zammın karşılığını turistler de hizmet kalitesi olarak alıyor" dedi. Rusya'daki ekonomik kriz nedeniyle orta gelir grubu Rus turistlerde düşüş yaşandığını hatırlatan Özaltın, "Üst gelir grubu Rusya'daki krizden etkilenmedi. Tatillerini iptal etmediler" dedi. Pazar çeşitliliğine de önem verdiklerini ifade eden Özaltın, "Geceleme sayısında ilk başta bir düşüş oldu. Ama bu eksikliği diğer pazarlardaki çalışmalarımızla giderdik. Özellikle İngiltere pazarında bu yıl önemli atılım yaptık. İngilizlere şimdiye kadar hiç olmadığı kadar çok villa sattık. Hem kaliteli markamızla, hem de pazar çeşitliliği yaratarak doluluk sorununu aştık, fiyatımızı koruduk" dedi.
ERKEN REZERVASYON DÜŞTÜ

Bu yıl son dakika satışlarının arttığını dile getiren Özaltın, "Bir gün öncesinden rezervasyon yapan bir kitle ortaya çıktı. Erken rezervasyon düştü. Ama buna rağmen fiyat indirimine gitmedik. Çünkü fiyat indirimi yapıldığında, hizmet kalitesini aynı tutmak çok mümkün değil. Hizmet kalitesinde de yaşanan düşüş, turiste direkt etki ediyor" şeklinde konuştu.
KALİTEDE DÜŞÜŞ TEHLİKELİ
Özaltın, bu konunun turizmde Antalya'nın en önemli sorunu olduğunu anlattı. Otellerini öz sermayesiz, aldıkları kredi ile yapan yatırımcıların sıkıntı yaşadığına değinen Özaltın, "Borçlu yatırımcılar, faizleri bile ödeyemiyor. Bu sorun nedeniyle hem otele bakım yapamıyor, hem ürünlerin kalitesinden kısıyor. Turiste gereken hizmeti veremiyor. Bu konuda önlem alınmazsa, turistlerin şikayetleri artar, bölgenin imajı olumsuz etkilenir. Bu gelecek yıllar için çok olumsuz bir gelişme" dedi.
ÖNERİ GÖTÜR SONRA AĞLA
Bu konuda turizm birliklerinin bir çalışma yaparak Kültür ve Turizm Bakanlığı'na iletmeleri gerektiğinin altını çizen Nuri Özaltın, "Kredi faizleri ertelenebilir. Otellerini yenileme için destek verilebilir. Yeni krediler oluşturulabilir. Bakanlığa, hükümete böyle bir çözüm önerisi götürmeden, bir çalışma yapmadan sadece dert yanmak doğru değil. Sen çözüm için bir şey götür. Yapılmazsa o zaman 'ilgisiz kalındı' diyebilirsin. Ama bu konuda eksiklik var" diye konuştu.
RUSLAR ZİRVEYİ YİNE DEVRALDI
Antalya'da Temmuz ayı turizme yaradı. İlk 6 aylık dönemde yüzde 10 olan düşüş, Temmuz sonu itibariyle yüzde 7'ye gerilerdi. Turist sayısı 6 milyon 58 bin 892'ye ulaştı. İlk 6 aylık dönemde Rusya pazarında yüzde 27 olan kayıp yüzde 24'e geriledi. Aynı şekilde ilk 6 ayda yüzde 11 artış yaşanan Alman turist sayısı 7 aylık dönemde yüzde 12 arttı.
RUSLAR ALMANLARI GEÇTİ

Alman pazarında yaşanan bu artışa ve Rus pazarında yaşanan düşüşe karşın, ilk 6 aylık dönemde zirveyi Almanlara bırakan Ruslar yeniden zirveye çıktı. Temmuz ayında 567 bin Rus turist Antalya'ya gelirken, Rus turist sayısı toplamda 1 milyon 644 bine ulaştı. Alman turist sayısı ise 1 milyon 504 bin oldu.
FRANSIZ KALDILAR

Zirveye geçmesine rağmen, Rusya'da yaşanan kayıp 500 bini aştı. En çok kayıp yaşanan diğer pazar 50 binlik kayıp ile Fransa oldu. 27 binlik kayıp ile Norveç en büyük düşüş yaşanan bir başka pazar oldu. En çok turist gönderen 3'üncü ülke olan Hollanda pazarında 21 binlik kayıp yaşandı. 4'üncü sıradaki İngiltere'de ise 4 bin turistlik bir artış yaşandı. En büyük artış yaşanan pazarlar ise 11 bin ile Macaristan ve 10 bin ile Polonya oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.