Perşembe 06.08.2015

Sokak satıcıları artık müzede

Avrupa'daki çeşitli kentlerde sergilenen 19'uncu yüzyıl Türkiye'sindeki sokak satıcılarına ait heykelcik ve fotoğraflar, Türkiye'ye olan ilgiyi artırdı

Suna-İnan Kıraç Akdeniz Medeniyetleri Araştırma Enstitüsünce hazırlanan, 19. Yüzyıl Türkiye'sindeki sokak satıcılarının biblo ve heykelciklerinden oluşan serginin, izlenime sunulduğu Avrupa ülkelerinde Türkiye'ye ilgiyi artırdığı bildirildi. Kaleiçi Müzesi Müdürü Kayhan Dörtlük, bileyici, çorbacı, yağcı, pilavcı, limonatacı, dondurmacı, mumcu, oduncu, salepçi gibi zamane gençlerinin çoğunun belki de hiç görmedikleri sokak satıcılarını bir sergide buluşturdu.
YURT DIŞINDA BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
Sergide Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde çekilen sokak satıcısı fotoğrafları ile bu fotoğraflardan yola çıkılarak oluşturulan heykelcikler beğeniye sunuldu. '19. Yüzyıl Türkiyesi'nde Sokak Satıcıları' sergisiyle ilginç bir konsept ortaya çıkardıklarını söyleyen Dörtlük "Bu sergi yurtdışında ilgi gördü. Çünkü bunlar 1900'lerin başlarında Osmanlı topraklarında çekilmiş ilk fotoğraf örnekleriydi. Bu fotoğraflarda dönemin sosyal yaşamı ve kültürünü yansıtan sokak satıcıları ağırlıktaydı. Bu fotoğrafları büyüterek hikayelerini oluşturduk" dedi.
SES EFEKTİ
Sergiyi iki yılda yurtiçi ve yurtdışında yaklaşık 12 bin kişinin ziyaret ettiğini kaydeden Müze Müdürü Kayhan Dörtlük, sergiyi ilginç kılmak için sokak satıcılarının ses efektlerini de kullandıklarını sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.