Giriş Tarihi: 17.8.2015

Antalya DASK'ta öncü kent oldu

Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), Zorunlu Deprem Sigortası yaptıran konut sayılarını açıkladı. Türkiye'de 17 Ağustos 1999 Marmara Depremi'nden sonra gündeme gelen binalarda depremin meydana getirdiği maddi zararları karşılamaya yönelik bir teminat sistemi olarak 2000 yılında hayata geçen Zorunlu Deprem Sigortası'na katılım oranı Antalya'da Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti.
YÜZDE 45.3 SİGORTALI

DASK verilerine göre Antalya'daki konutların yüzde 45.3'ü 'Zorunlu Deprem Sigortası' yaptırmış durumda. Isparta'da sigortalılık oranı yüzde 24.6 ve Burdur'da ise yüzde 24.2 oldu. Antalya'da yer alan 610 bin 140 konuttan, 276 bin 139'unda Zorunlu Deprem Sigortası yaptırıldı. Konut sayısı 121 bin 580 olan Isparta'da poliçe sayısı 29 bin 911'de kaldı. Burdur'da ise 63 bin 30 konuttan 15 bin 274'ü Zorunlu Deprem Sigortası yaptırdı. Batı Akdeniz, Antalya'daki yüksek oranla birlikte Türkiye ortalamasını tutturabildi.
ABONELİK İÇİN ZORUNLU

Zorunlu Deprem Sigortası yaptıran konut sayısında, 2012 yılında konutlarda elektrik ve su aboneliğinin başlatılması için sigorta şartı getirilmesi etkili oldu. Bu durum son 3 yılda çok sayıda yeni konutun yapıldığı ve sirkülasyonun çok yoğun olduğu Antalya'da rakamları tırmandırdı. Ancak Isparta ve Burdur gibi yeni konut sayısının yoğun olmadığı illerde çok etkili olmadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.