Çarşamba 19.08.2015

Kayıp 500 bine yaklaştı

Yılın ilk 6 ayında ülke genelinde Rusya'dan kayıp 470 bin oldu. Rus pazarındaki bu kaybın 400 bin civarı Antalya'da yaşandı

Turizmin başkenti Antalya'da geçen yılın son çeyreğinde Rusya'daki kriz ve Avrupa'daki imaj kaybı sorunlarının yanı sıra, son günlerde artan terör olayları nedeniyle ciddi boyutlara ulaştı. Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü verilerine göre, bu yıl 15 Ağustos 2015 itibariyle 7 milyon 284 bin turist girişi gerçekleşti. İki havalimanından geçen yıl aynı dönemde 7 milyon 720 bin turist girişi gerçekleşirken, bu yıl yüzde 6 oranında düşüşle 436 bin turist eksisi yaşandı.
DÜŞÜŞ YAVAŞLIYOR

Akdeniz Turistik Otel İşletmecileri Birliği (AKTOB) Antalya'ya gelen yabancı ziyaretçilerin ülkelere göre dağılımına yönelik Ocak- Temmuz aylarını içeren 7 aylık dönem için bir rapor hazırladı. AKTOB'un raporuna göre Almanya pazarından gelenlerin sayısında artış görülürken, Rusya pazarındaki düşüş devam etti. Önceki aylara göre Rusya pazarındaki düşüş eğiliminin zayıfladığı görüldü. Rusya başta olmak üzere BDT pazarları ile Batı, Kuzey ve Orta Avrupa'nın önemli pazarlarında duraklama ve gerilemenin yaşandığı 7 aylık dönemde, Antalya 400 binden fazla turist kaybetti. Görece toparlamanın yaşandığı Temmuz ayı ile birlikte Antalya 7 aylık dönemde ziyaretçi trafiğini 6 milyon 220 bin 762'ye ulaştırdı. Antalya, geçen yılın aynı döneminde yurtdışından 6 milyon 644 bin 905 ziyaretçi çekmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.