Giriş Tarihi: 4.10.2015

Yöresel üretimin ağabeyi Antalya

Antalya, yöresel üretimin adeta ağabeyi oldu. 150 bin ziyaretçi hedefleyen YÖREX, yöresel ürünleri vitrine çıkarttı. Coğrafi işaretteki artış bunun en güzel göstergesi

Bu yıl 6'ncı kez kapılarını açacak olan YÖREX Yöresel Ürünler Fuarı, Türkiye genelinde yöresel ürünler konusunda farkındalık yarattı. Türkiye'de coğrafi işaret almak için yapılan 207 başvurunun, 202'si YÖREX'in hayata geçtiği 2010 yılı sonrasına rastlıyor. Bu yıl 150 bin ziyaretçi hedefleyen YÖREX'i Türkiye'ye kazandıran Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, hedeflerine adım adım yaklaştıklarını anlattı.
FARKINDALIK YARATTIK

YÖREX'in uzun soluklu bir proje olduğunu vurgulayan Çandır, "Bizim ilk amacımız yerel ürün üreticisini cesaretlendirmekti. Önemli adımlar attık. Bunun için hem tüketicilerde, hem yerel yöneticiler başta olmak üzere karar vericilerde yöresel ürünler için bir farkındalık oluşması amacıyla çalışmalar yaptık. Bu çalışmalarda belirli bir seviyeye geldik" dedi.
IŞIK GÖRDÜLDÜ
Yöresel ürünlere yönelik farkındalığın artmasıyla marketlerin yöresel ürünler için özel stantların kurulduğunu, yöresel ürünlerin satıldığı internet sitelerinin sayılarında artış yaşandığını hatırlatan Çandır, "Yöresel tanıtımın da en önemli enstrümanları yöresel ürünler. Karar vericiler bunun farkına varmaya başladı. Birçok belediye yöresel ürün satış merkezleri kurdu" dedi.
COĞRAFİ İŞARETİN ÖNEMİ BÜYÜK

Coğrafi işaret almanın önemine dikkat çeken Çandır, "Coğrafi işaret alan ürünlerin fiyatları, diğer ürünlere nazaran yüzde 20-30 daha pahalı. Ancak yöresel ürünlerin adını kullanarak farklı ürünlerin satılması yöresel ürünleri olumsuz etkiliyor. Ayrıca panayır tipi etkinliklerin de iyi denetlenmesi gerekiyor" dedi. Çandır, Türkiye'nin içinden geçtiği dönemde Anadolu kültürünün birleştiriciliğinin önemli bir unsur olduğunun altını çizdi.

MAĞAZALAŞMASINI İSTİYORUZ

Coğrafi İşaretler'in Türkiye Patent Enstitüsü'nün bünyesinde verildiğini hatırlatan Ali Çandır, sürecin daha hızlandırılması, daha profesyonelce yaklaşılabilmesi için Coğrafi İşaretler Enstitüsü'nün de kurulması gerektiğini savundu. Çandır yöresel ürünlerin ambalajlanması ve pazarlamasına yönelik çalışmalarının da olduğunu, hedeflerinin yöresel ürünlerin mağazalaştırılması olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.