Pazar 11.10.2015

Şükran ya seyyah*

Rus turist sayısındaki düşüş, otel dışı aktivitelere de büyük darbe vurdu. Olympos Teleferik Genel Müdürü Gümrükçü: Bu sezonu Araplar kurtardı

Antalya'nın en büyük turizm pazarı olan Rusya'da 8 aylık dönemde kayıp 600 bini aştı. Rus turist sayısındaki kayıp, otelciler kadar, hatta onlardan daha çok otel dışı aktivite sunan şirketlere darbe vurdu. Rus turist sayısında yaşanan düşüşe en büyük alternatif ise Arap turistler oldu.

YÜZ TURİSTİN 20'Sİ ARAP

Olympos Teleferik Genel Müdürü Haydar Gümrükçü, "Bu yılı Araplar kurtardı" sözleriyle durumu özetledi. Gümrükçü, "Daha önce gelen her 100 turistten en fazla 5'i Arap turistti. Bu yıl bu oran yüzde 20'lere kadar çıktı" diye konuştu. Tahtalı Dağı'nın 2 bin 365 metre yükseklikteki zirvesine teleferikle çıkan turistlerin yüzde 25'ini orta ve batı Avrupalı turistlerin oluşturduğunu hatırlatan Gümrükçü, Arap sayısının Avrupalı sayısına yaklaştığını işaret ederek "Geçen yıl turistlerin yüzde 40'ı Rus turistti. Bu yıl, yüzde 30'lara düştü" dedi. Gümrükçü, Arap turistlerin ilgilerinin artması için Dubai başta olmak üzere Arap yarımadasındaki turizm fuarlarına katılarak, tesisleri tanıtmayı düşündüklerini de kaydetti.

HEDEF 210 BİN KİŞİ

Geçen yıl 213 bin kişinin kullandığı teleferiğin bu yıl Eylül ayı sonu itibariyle 188 bin kişi tarafından kullanıldığını açıklayan Gümrükçü, "Yıl sonuna kadar hedefimiz 210 bin kişiyi aşmak. En büyük pazarımız olan Rusya'daki düşüşe karşın, geçen yılın rakamlarını yakalamamız büyük bir başarı" dedi. Gümrükçü, "Eşsiz bir manzara eşliğinde gerçekleşen ve dünyanın sayılı güzergahları arasına giren yamaç paraşütümüz her yıl daha fazla ilgi çekiyor. Geçen yıl bin 900 kişinin yamaç paraşütü yaptığı parkurdan bu yıl 2 bini aşkın kişi uçtu. Dünyada havalimanından indikten sonra 1 saat içerisinde ulaşıp, 2 bin metrenin üzerinden sahile inebileceğiniz başka bir yamaç paraşütü güzergahı yok" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.