Çarşamba 21.10.2015

İstihdamda G20 umudu

Kasım ayının ortasında Belek'te yapılacak G20 Liderler Zirvesi otellere sezonu uzattırdı. Turizm sektöründe 'Zirve sonrası hareketlilik sürerse kış işsizliği azalır' umudu doğdu

Turist sayısında yüzde 5 düşüş yaşayan Antalya 2015 sezonuna G20 Liderler Zirvesi ile final yapacak. Zirvenin, Kasım ayının ortasında gerçekleşecek olması kış aylarında kapılarını kapatan otellerin sezonu uzatmalarını ve çalışanlarını işten çıkarmalarını da erteletti. Turizmcilerin bir başka umudu ise hareketliliğin G20 sonrasında da sürmesi ve son yılların en hareketli kış sezonunun geçirilmesi.

EN HAREKETLİ SONBAHAR

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, G20 zirvesinin yarattığı fırsatlara değindi. Ayık, "Kasım ayında Antalya yoğun bir dönem geçirecek. Geçen yılların çok üzerinde bir yoğunluk yaşanacak. Sadece organizasyonun yapıldığı Belek değil, diğer destinasyonlar da bu yoğunluktan pay alacak" dedi.

80 BİN KİŞİ İŞTEN ÇIKIYOR

Ayık, Kasım ayındaki bu yoğun hareketin kış aylarında da devam etmesi halinde Antalya'nın son yılların en hareketli kış sezonunu yaşayacağını ifade etti. Bunun turizmde 'kış işsizliği' konusunda bir umut olduğunu anlatan Ayık, ancak kış sezonunda G20 rüzgarının dinmesi halinde, turizmde yaşanan düşüş oranında veya bu oranın üzerinde istihdamda düşüş yaşanabileceğini vurguladı. TÜROFED Başkanı Osman Ayık, bu durumda Antalya'da en az 80 bin kişinin işsiz kalabileceğini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.