Cuma 30.10.2015

Acele indirim yapılması turizmde zararı büyüttü

Turizmde zorlu bir yıl geçiren Antalya'da otelcilerin aceleci tavırla yaptığı indirimlerle kayıp 5 milyar dolara ulaştı

Turizmin başkenti Antalya, en büyük pazarı olan Rusya'da yaşanan ekonomik kriz ve Suriye sınırında yaşanan çatışma görüntüleri nedeniyle turizmde zorlu bir yıl geçirdi. Yılın ilk 4 aylık döneminde turist sayısında yüzde 12'ye varan düşüş yaşanırken, Haziran ayından itibaren başlayan toparlanma ile düşüş yüzde 5'e kadar geriledi.

500 BİN KAYIP

25 Ekim itibariyle Antalya Havalimanı ve Gazipaşa Havalimanı'ndan Antalya'ya giriş yapan yabancı turist sayısı 10.7 milyon oldu. Geçen yıl aynı dönemde turist sayı 11.2 milyon seviyesindeydi. Turist sayısındaki düşüş 500 bini aştı. Kaybın ana nedeni Rus turist sayısındaki düşüş oldu.

ALMANYA'DA ARTIŞ

Antalya'da ilk 9 aylık dönemde Rus turist sayısı, geçen yıla oranla yüzde 21 düştü. Geçen yıl aynı dönemde 3.3 milyon Rus turistin tatil yaptığı Antalya'da, bu sayı 2.6 milyona geriledi. Rus turist sayısındaki toplam kayıp 700 bine yaklaşırken, Almanya pazarındaki artış bu kaybı biraz da olsa dengeledi.
İNGİLİZLER SEVİNDİRDİ
Sezonda Alman turist sayısında 193 bin artış yaşandı. Almanya'nın yanı sıra İngiltere, Romanya, Ukrayna ve Macaristan artış yaşanan diğer pazarlar olarak dikkat çekti. Rusya'nın ardından en büyük düşüş ise Fransa ve Hollanda'da gerçekleşti. Turist sayısındaki düşüşün yanı sıra, yapılan indirimler nedeniyle turizm gelirlerindeki düşüş düşündürdü.
GELİR KAYBI 5 MİLYAR DOLAR
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, turizmde kaybın 5 milyar doları aştığını belirterek, bu düşüşte otelcilerin aceleci bir tavırla yaptıkları indirimlerin etkili olduğunu savundu. Türkiye genelinde 2015'in turist sayısındaki 1-2 milyonluk kayıpla kapatılacağını ifade eden Ayık, bu kaybın kişi başı gelirle çarpıldığında 1-1.5 milyar dolara ulaştığını söyledi. Ancak yapılan indirimler nedeniyle kaybın büyüdüğünü ifade eden Ayık, "Talebi tekrar yaratabilmek için fiyatlar konusunda önemli tavizler verdik. Fiyatlarda yüzde 30'lar oranında indirimler yapıldı. Herkes yüzde 5 eksi doluluğa razı olsa, fiyat istikrarı bu kadar bozulmazdı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.