Son Güncelleme: Cumartesi 31.10.2015
Umuda 'kar yağmadı'
Korkuteli Karyağdı Armudu'nun ilçede ne kadar zamandır üretiminin yapıldığı ile ilgili belge bulunamayınca devreye antropologlar girdi
KARYAĞDI ARMUDU
Yöresel ürünleri korumanın en önemli yolu bu ürünlere coğrafi işaret kazandırmaktan geçiyor. Finike Portakalı ve Döşemealtı Halısı olmak üzere iki coğrafi işaret taşıyan yöresel ürüne sahip olan Antalya'da ATB öncelikle Tavşan Yüreği Zeytin için başvuruda bulundu. ATB'nin ikinci hedefi ise 'Korkuteli Karyağdı Armudu' oldu.
ANTROPOLOG GELDİ
Türk Patent Enstitüsü'ne Korkuteli Karyağdı Armudu için başvuruda bulunan ATB'den bu ürünün geçmişine yönelik bir belge istendi. ATB, valilik ve kaymakamlıkla iletişime geçmesine karşın tarihi belge bulamadı. Bunun üzerine Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi'nden Antropolog Yrd. Doç. Dr. Kadriye Şahin'den yardım istendi. Şahin, Korkuteli'ye gelerek incelemelerde bulundu. Hem armut üreticileriyle hem de bölgede yaşayan yaşlı vatandaşlarla görüşen Şahin'in hazırlayacağı rapor, Karyağdı Armudu'nun kaderini belirleyecek. ATB Başkanı Ali Çandır, süreçten umutlu olduklarını söyledi. Çandır, Şahin'in Karyağdı Armudu üretiminin ne kadar zamandır Korkuteli'de yapıldığı ile ilgili araştırmasının raporuyla birlikte başvuru işlemlerinin tamamlanacağını söyledi.
20 ÜRÜN VAR
ATB Başkanı Ali Çandır, Antalya'da coğrafi işaret alabilecek 20 ürün olduğunu açıkladı. Tavşan Yüreği Zeytini için 2 yıl önce başvuruda bulunduklarını ve cevap beklediklerini anlatan Çandır, "Bölgemizin yöresel ürünlerinin coğrafi işaret alarak korunmasını önemsiyoruz. Manavgat Susamı konusunda da Manavgat Ticaret ve Sanayi Odası'nın başvurusu oldu. Onun için de işlemler sürüyor" dedi.
İŞARET ALABİLECEK ÜRÜNLER LİSTESİ
EN SON HABERLER
- 1 Antalya Open’da şampiyon belli oldu
- 2 İlk yarının karnesi
- 3 Maçta gözler Amılton’da olacak
- 4 HEDEF 3’TE 3 YAPMAK
- 5 Avrupa’da yaşam tecrübesi fırsatı
- 6 Sulama birlikleri güç birliği yaptı
- 7 Batık gemi parça parça çıkartılıyor
- 8 Taşıt kiralamada ceza yeniliği
- 9 Çiftçi gözünü göğe çevirdi
- 10 Hedef 7.5 milyon turist