Salı 24.11.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 23.11.2015

Ulaşıma 2030 vizyonu geliyor

Antalya’da artık ihtiyaca cevap vermeyen Ulaşım Master Planı’nın yenilenmesi için kollar sıvandı. Yeni planla kent 2030’a hazırlanacak

Bütünşehir Yasası ile Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin hizmet verdiği ilçe sayısı 5'ten 19'a, nüfus ise 1 milyondan 2.2 milyona ulaştı. Bu nedenle 2012 yılında hazırlanan Ulaşım Master Planı da ihtiyaçlara cevap veremez duruma gelirken, Antalya'nın 19 ilçesinde ulaşıma nefes aldıracak yeni Ulaşım Master Planı için kollar sıvandı. Plan, kenti 2030 yılına hazırlamaya odaklanıyor.

İLÇELERDE ANKET

Yeni planın yol haritası ve çalışma takvimi belli oldu.
Bir yılda bitirilmesi beklenen plan için çalışmaların 2016 Kasım ayında tamamlanması hedefleniyor. Veri toplama çalışmaları kapsamında, 17 bin hanede 55 bin kişi ile anket yapılacak.
Anket yapılacak 17 bin hanenin 4 bin 654'ü Muratpaşa'da, 4 bin 29'u Kepez'de, 2 bin 292'si Alanya'da, bin 508'i Konyaaltı'da ve bin 405'i Manavgat'ta yer alıyor.

BİSİKLETLİYE SORULACAK

İlçelerin nüfuslarına oranla, tüm ilçelerde anketler gerçekleştirilecek. Ayrıca Antalya genelinde bin sürücü, bin yolcu, 800 yaya ve bisiklet kullanıcısı ve 800 otopark kullanıcısı ile ayrı ayrı anketler yapılacak. 70 kavşakta trafik sayımı, yolcu ve taşıt sayımları da bu çalışmalar kapsamında hayata geçecek.

UZUN VADEDE DENİZ ULAŞIMI

Planın tamamlanmasıyla, 60 kavşakta trafik düzenlemesi ve sinyal planlarının oluşturulması hedefleniyor.
Ulaşım Master Planı'nın kısa vadeli sonuçları arasında düzenleme acil eylem planları, kent merkezi yaya ve bisiklet trafik dolaşım planları, kavşak düzenleme projeleri ve sinyalizasyon planları, toplu taşıma rehabilitasyon planları, otopark planlaması yer alıyor. Plan kapsamında, uzun vadede ise toplu taşıma ve deniz ulaşımı şebeke planı ile bisiklet ve yaya şebeke planının tamamlanması hedefleniyor.
OTOPARKLARDA KARTLI SİSTEM
Ulaşım Master Planı'yla ilgili yol haritasında otopark düzenlemeleri ve bisikletlerle ilgili de ilginç ayrıntılar yer alıyor. Yeni planlamada bisiklet yolları ve bisiklet park alanları önerileri de bulunacak.
Otoparklarda ise bölgeler için farklı ücret politikaları uygulanması hedefleniyor.
Ayrıca otoparklarda ücret toplama işinin toplu taşımada ücret toplama sistemi ile entegrasyonu da gündemde bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.