Cumartesi 02.01.2016

Kış turizmine fuar dopingi

ANFAŞ, yaptığı yurtdışı tanıtımla kış turizmine de ivme kazandıracak. Hedef kış aylarında gelen turist sayısını iki katına çıkartmak ve 5 yılda 1 milyon turiste ulaşmak

ANFAŞ Expo Center'ın kurucularından Antalya eski milletvekili Sadık Badak, 1994-2007 yılları arasında üstlendiği ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine geri döndü. Badak, yeni bir vizyonla yurtiçi ve yurtdışı tanıtım atağına başlayan ANFAŞ'ın yeni hedefleri ve yeni yatırım projeleri hakkında bilgi verdi. Turizmde düşük sezona girilen eylül-mayıs aylarında fuarların Antalya kent ekonomisine büyük katkısı olduğunu vurgulayan Sadık Badak, "Toplamda 13 milyon turist ağırlayan Antalya'ya eylül-mayıs aylarında gelen turist sayısı sadece 1.7 milyon seviyesinde. Biz fuarcılığın etkisini kullanarak kış aylarında gelen turist sayısını 3-4 yıl içerisinde iki katına çıkartmayı hedefliyoruz" dedi.

SADECE ALIŞVERİŞ TURU
Şu anda sadece alışveriş turları için gelen bir turist grubu olduğuna değinen Badak, "Buna daha temalı yolcu eklemeye çalışıyoruz. Fuar bunun için en önemli tema. Bunun dışında Antalya sağlık, spor, dalış ve golf gibi diğer alanlardaki imkanlarıyla Dubai ve Singapur'la yarışır bir durumda" diye konuştu. Badak, toplam 34 bin metrekarelik alana sahip olan EXPO Center'ın 25 milyon liralık yatırımla genişleyeceğini de açıkladı. Hem genişleyecek hem de daha modern bir görünüme kavuşacak yeni fuar merkeziyle ilgili bilgi veren Badak, şunları söyledi: "Fuar alanına 22 bin metrekarelik ilave yapı projemiz var. Fuar alanımız iki kata yakın büyüyecek. Doğu cephesine doğru büyüdüğü gibi fuarın giriş alanı da yenilenecek. Giriş alanında aktiviteler yapılabilecek. Milano ve Berlin'deki fuar merkezlerine benzeyecek."

TURİST ÇEKECEK 4 FUAR

Alanlarında Türkiye'nin 'en'leri olan Food Product, Hotel Equipment ve Growtech fuarlarının daha geniş alan ihtiyacı doğurduğunu söyleyen Badak, alanın genişlemesiyle mermercilik ihtisas fuarının da önünün açıldığını duyurdu. Kış turizmine katkı sağlayacak yeni fuarlar üzerinde de çalıştıklarının belirten çizen Badak, "Üzerinde çalışılan 4 yeni fuar konusu var. Antalya'ya benzerlik gösteren Fransa'nın Cannes ve Nice kentlerinde ve Barselona'daki fuarları inceliyoruz. Daha çok tüketime yönelik içinde gösterilerin olduğu fuarlar yapılacak" ifadelerini kullandı.
HEDEF 1 MİLYON ZİYARETÇİ SAYISI
Tanıtım atağıyla ilgili bilgi veren Badak Antalya'ya kış aylarında yurtiçinde 12 kentten, yurtdışında ise 50 ülkeden ve 255 şehirden direkt uçuşların olduğunu hatırlattı ve bunun Antalya için önemli bir fırsat olduğunun altını çizdi. İhracatçılar birliği ile fikir alışverişi yaparak 10 ülkenin belirlendiğini anlatan Badak, yapılacak tanıtım atağıyla, fuarların ziyaretçi sayısında her yıl yüzde 20'lik artış hedeflediklerini söyledi. ANFAŞ'ın 12 fuarının toplam ziyaretçi sayısı 442 bin, katılımcı sayısı ise 2 bin 991 kişi seviyesinde. Bu artış hızı yakalanırsa, 5 yıl içinde ziyaretçi sayısı 1 milyonu aşacak.
RAYLI SİSTEMİN FAYDALARI
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin yeni vizyonunun kendilerine güç verdiğini anlatan ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sadık Badak, "Dubai, Singapur gibi ülkelerde fuarcılığı devlet planlıyor ve destek veriyor. Bizde belediyeler daha çok sahip çıkıyor. Antalya Büyükşehir Belediyemiz bunun güzel bir örneği. Özellikle raylı sistemin fuar alanının önüne kadar gelmesi çok önemli. Bu durum şehir merkezi ile fuar ziyaretçisi etkileşimini yüzde 100 artırır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.