Giriş Tarihi: 7.01.2016

Almanlar vefalı dost çıktı

Antalya'da turist sayısında yaşanan düşüşü Almanlar frenledi. Kayıp, vefalı çıkan Alman turistler sayesinde 650 bin seviyesinde kaldı

2015 yılında Antalya Havalimanı'ndan kente giriş yapan yabancı turist sayısı yüzde 6 düşerek 10 milyon 875 bin oldu. Turist sayısındaki kayıp 664 bin oldu. Rusya 650 bin turist ile en çok kaybın yaşandığı pazar oldu. Rusya'dan gelen turist sayısı 2015'te yüzde 19 düştü ve 2.8 milyon oldu.
355 BİNLİK KAYIP

2015'te yaşanan kayıpta, düşürülen Rus uçağının etkisi olmadı. 24 Kasım'da Rusya ile Türkiye arasında siyasi krize neden olan olaydan önce de Rus pazarındaki kayıp aynı seviyedeydi. Düşüşte Rusya'da yaşanan ekonomik kriz etkili oldu. Çoğunluğu batı Avrupa ve İskandinav ülkelerinden olmak üzere Rusya dışındaki 15 ülkede toplam kayıp ise 355 bini buldu. Rusya ile birlikte toplam düşüş 1 milyonu aştı. Bu kayıp başta Almanya pazarındaki yüzde 6 artış olmak üzere diğer pazarlardaki artışla bir nebze olsun telafi edilebildi. Turist sayısında 160 binin üzerinde artışın yaşandığı Almanya'dan gelen turist sayısı ilk kez 3 milyonu aştı. Bu artışla Almanya, son iki yıldır Rusya'ya kaptırdığı liderliği yeniden kazandı.
UKRAYNA'DA ARTIŞ

Rusya'nın savaşın eşiğine geldiği Ukrayna ise Rus turist sayısında büyük düşüş yaşanan 2015'te en çok artış sağlanan ikinci pazar oldu. Ukraynalı turist sayısı geçen yıla oranla 30 bin arttı ve 314 bini aştı. Macar turist sayısı 17 bin, Iraklı turist sayısı 16 bin, İsrailli turist sayısı 14 bin, Romen turist sayısı 13 bin ve İngiliz turist sayısı da 8 bin arttı. İngiltere bu artışla en çok turist gönderen üçüncü ülke oldu.

İSKANDİNAVYA VE ORTA AVRUPA

Üçüncülüğü İngiltere'ye kaptıran Hollanda'da ise 54 bine varan bir kayıp yaşandı. Rusya'nın ardından en büyük düşüş yaşanan ülke ise 71 binlik kayıp ile Fransa oldu. 42 bin kayıp ile İsveç, 37 bin kayıpla Norveç, 30 bin kayıpla Avusturya, 26 bin kayıpla Belçika, 23 bin kayıpla Danimarka ve 22 bin kayıpla Finlandiya 2015 yılında Antalya'yı en çok üzen turizm pazarları oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.