Cumartesi 30.01.2016

Yemek mekanı seçimlerimizi etkileyen unsurlar

Çalışma koşulları, zaman yetersizliği, kutlama, seyahatler, mecburiyetler, sosyalleşme gibi birçok nedenden dolayı dışarıda yemek durumunda kalıyoruz.
Peki gidilecek yeri neye göre seçiyoruz.
Araştırmalara göre restoran seçimimizi genel anlamda beş faktöre göre yapıyoruz.
Bunlar yemeğin kalitesi, çeşitliliği, fiyatı, atmosferi ve konumu. Son zamanlarda bunlara ek olarak servisin hızı da eklenmiş gibi görünüyor. Bu kriterler bilimsel araştırma sonuçlarında ortaya çıkarılmış.
Bu kriterleri detaylandırdığımızda, edindiğim bilgiler, tecrübelere göre aslında çok fazla detay var.
Bunlardan bir kaçına kısaca değinmek gerekir. Hijyen yemek yenilen yerin en temel kuralı olmalı. Bunu en iyi anlayacağımız yerlerden birisi tuvaletlerdir.
Çalışanların kostümlerinin temizliği, kullanılan masa, tuzluk vs. temiz olması bu konuda bize mesaj verir. Özellikle son zamanlardaki salaş ile pis mekan kargaşasına dikkat. Çalışanların tutum ve davranışları hizmet anlayışının en büyük göstergesidir.
Yine pazarlama ve müşteri ilişkileri açısından işletmenin tercihini belirleyen faktörlerin başında, yapılan araştırmalara göre çalışanların tutum ve davranışları ilk sırada yer alıyor. İşlerine olan özenleri, yüz ifadeleri, enerjileri bize mesaj verebilir.
Kullanılan malzemelerin kalitesi, tazeliği, donmuş, konserve, endüstriyel malzemeler kullanılıp kullanılmadığına dikkat edilmelidir. Açık mutfak olup olmadığı, mutfağa girip giremediğimiz, mutfakta ve etrafta kullanılan malzemelere ait ambalaj vs. göz atarak kullanılan malzemeler hakkında bilgi sahibi olabiliriz.
Konum açısından bakıldığında en önemli faktörlerin başında park sorununun olup olmadığı, ulaşılır olup olmadığı gelir. Atmosfer açısından bakıldığında, en temel unsur sigara içilmemesidir. Aşırı gürültü, yüksek sesli veya uygun olmayan müzikler, sıcaklık ve soğukluk durumu, aydınlatma, havalandırma ve göze güzel görünmesi atmosfer için dikkat edilen unsurlardır.
Bunlara ilave olarak çocuklu aileler için çocuk oyun alanının olması da seçim kriterleri arasında yer almaktadır.
Menü açısından bakıldığında ise en önemlisi bir kimliğinin olup olmadığıdır.
Menüde çok seçenek olması, bir tarzının olmaması, gelen yemeklerin bir standartda olmaması sorun yaratabilir.
Diğer bir seçim kriteri olan servis hızı özellikle öğle yemekleri servisinde önemli. Servis özellikle öğle yemeklerinde mümkün olduğunca hızlı olmalıdır. Ve fiyat kalite dengesine dikkat. Mekanın şatafatı, mefruşatın göz alıcı yansıması, alet edavat, ya da konumu yemek kalitesine, tadına yansımadığı sürece lüks görünüm bir anlam ifade etmez. Fiyat kalite dengesinde en önemli unsur yemeğin kalitesi olmalıdır, mekanın fiziksel görünümü değil.
Gazzali'nin dediği gibi özellikle yemek konusunda isme, görüntüye fazla aldanmadan yemeğin özü olan tada, kaliteye, hijyene, servise, bize hitap edip etmediğine dikkat etmeliyiz.
Bütün yemeklerinizin ağız tadında geçmesi dileklerimle…
"Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen, cevizin hepsini kabuk zanneder"
Gazzali


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.