Çarşamba 10.02.2016

Gurbetçi kampanyası

Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizm sezonunda Ruslardan oluşacak açığa karşı gurbetçi vatandaşlara yöneliyor. Bakanlık, 'Bu yıl tatile Türkiye'ye' sloganıyla kampanya başlatıyor

Antalya'nın en önemli turizm pazarı olan Rusya ile yaşanan uçak krizinin etkilerini telafi etmek isteyen Türkiye, alternatif pazarlar arasına gurbetçi Türkleri de ekliyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Rus pazarına alternatif olarak EXPO 2016'dan sonra yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarına yönelik bir dizi çalışma başlatacağı öğrenildi.
KAMPANYA ADRESLERİ

Bu amaçla Almanya başta olmak üzere Türklerin yoğunlukta yaşadığı Avrupa ülkelerinde 'Bu yıl tatile Türkiye'ye' sloganıyla tanıtım atağı gerçekleştirilecek. Tanıtımların yurt dışındaki 5 milyonu aşkın Türk vatandaşının, yaklaşık 4 milyonunun yaşadığı Batı Avrupa ülkeleri, 300 bininin yaşadığı Kuzey Amerika, 200 bininin yaşadığı Ortadoğu ve 150 bininin yaşadığı Avustralya'da yapılacağı ifade edildi. Tanıtım faaliyetinin ağırlığını ise Almanya, Fransa, Hollanda, Avusturya, Belçika, İsveç, İngiltere, Danimarka, İsviçre, Rusya, ABD, Kanada, Avustralya, Norveç, İtalya, Finlandiya, Polonya, İspanya, Romanya, Macaristan gibi ülkeler oluşturacak. Kampanyadaki asıl hedefin Rusya lideri Vladimir Putin'in vatandaşlarına "Tatile Türkiye'ye değil Soçi'ye gidin" çağrısına cevap niteliği taşıyacağı da vurgulandı. Gurbetçilerin bu çağrıya, "Ben tatile bu yıl Antalya'ya gidiyorum" cevabı vermeleri halinde Putin'e iyi bir cevap verilmiş olacağı belirtiliyor.
DİREKT UÇAK SEFERİ

Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yurt dışında yaşayan Türklere yönelik kampanyanın devreye girmesiyle birlikte Türk Hava Yolları'nın da elini taşın altına koyması için yeni bir çalışma yapacağı ortaya çıktı. THY'nin başta Avrupa ülkeleri olmak üzere Körfez ülkeleri ve Uzakdoğu'dan Antalya'ya direkt uçak seferleri başlatacağı ifade ediliyor. Projeyi desteklediklerini belirten Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, özellikle Avrupa'da yaşayan Türklerin turizm için çok önemli bir potansiyel olduğunun altını çizerek, "Her yıl milyonlarca soydaşımız Türkiye'ye akrabalarını görmeye geliyor. Bu soydaşlarımızı tatil için de Türkiye'ye çekmeliyiz" dedi.
ÖZİL'Lİ TANITIM İYİ OLUR
Yapılacak tanıtım kampanyalarıyla ilgili de fikirlerini paylaşan Ayık, "Yurtdışında başarılı olmuş isimleri kampanyalarımızda kullanabiliriz. Mesela Mesut Özil, Hakan Çalhanoğlu gibi futbol dünyasının yada Fatih Akın gibi sinema dünyasının yakından tanıdığı isimlerin yapacağı Antalya davetinin anlamı farklı olur" diye konuştu.
DERNEKLER UNUTULMASIN

Osman Ayık ayrıca yurtdışındaki hemşeri derneklerini de tanıtımda aktif olarak kullanmayı teklif ederek, "Yurtdışında Türklerin bir araya geldiği yapıları harekete geçirmek gerekiyor. Yurtdışında yaşayan soydaşlarımızın gelir düzeyi artıyor ve tatil anlayışları da oluşuyor. Henüz tatil planı yapmamış olan soydaşlarımızı, tatil için Türkiye'ye çekebiliriz" şeklinde konuştu.
100 GURBETÇİ 135 TURİSTE BEDEL
Türkiye İstatistik Kurumu'nun açıkladığı turizm istatistikleri, yurtdışında yaşayan Türklerin tatilde, yabancı turistlerden daha fazla harcadığını da ortaya koydu. Buna göre 2015 yılında yabancıların ortalama turizm harcaması 715 dolar seviyesinde olurken, bu oran yurtdışında ikamet eden Türklerde 970 dolara ulaştı. Aradaki kişi başı fark 255 doları, yani 750 TL'yi aştı. Bir başka deyişle Türkiye'ye gelen 100 gurbetçi, yaklaşık 135 yabancı turist kadar harcıyor. 2015 yılında turizm gelirinin yüzde 81.3'ü yabancı ziyaretçilerden, yüzde 18.7'si ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretçilerden elde edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.