Perşembe 18.02.2016
Son Güncelleme: Çarşamba 17.02.2016

Yerli turist savaşları

Turizmdeki krizle yerli turist değere bindi. Antalyalı turizmciler daha çok yerli turist çekip iç pazar payını artırabilmek için hem Avrupalı hem Egeli turizmcilerle rekabete başlıyor

Türkiye'nin çevresinde yaşanan olaylar nedeniyle turizmde baş gösteren sıkıntılar Antalyalı turizmcileri yerli turiste daha fazla önem göstermeye itti. Antalyalı turizmciler daha fazla Türk turisti çekebilmek için hem Avrupa hem de Ege ile rekabete girdi. Avrupa ülkeleri tatil alışkanlığı gelişen ve kişi başı turizm harcaması artan Türk turistlere yönelik kampanyalara ağırlık veriyor. Antalyalı turizmciler de Türklerin tatillerini yurt dışı yerine yurt içinde geçirmesi için kampanyalar düzenliyor. Bu arada 'Türklerin yurt dışına çıkışı zorlaştırılsın' gibi fazla radikal öneriler de geliyor.
KABUL GÖRMEYEN ÖNERİ

Avrupa'nın Türk turiste yönelik atağıyla ilgili ilk çıkışı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yapmıştı. TÜGİK'in Mali Genel Kurulu'nda konuşan Erdoğan, "Yurtdışında turizme gitmeyin, tatilinizi yurt içinde yapın" çağrısında bulunmuştu. Turizmciler bu öneriyi bir adım öteye taşıdı. Konuyla ilgili en tartışmalı teklif Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkan Yardımcısı Cemil Uğurlu'dan geldi. Türk vatandaşlarının yurt dışına çıkışlarının zorlaştırılması gerektiğini savunan Uğurlu, "Tatilcinin iç pazara yönlendirilmesi için bir takım yasaklar, vergi yükleri konulmalı" teklifinde bulundu. Ancak bu öneri turizmin diğer aktörlerinden destek bulmadı. Ortak görüş, iç pazar 'yasakla değil teşvikle gelişir' oldu.
HEDEF 10 MİLYON YERLİ

Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık, "İç pazarda birtakım tedbirlerin alınıp insanların yurtiçinde tatil yapmalarını özendirmek için tedbirler alınabilir. Özellikle tatil kredileriyle ilgili beklentimiz var" dedi. Yerli turiste yönelik kampanyaların bu yıl başlamadığını, son yıllarda sürekli erken rezervasyon kampanyalarıyla yerli turiste tatil alışkanlığı kazandırmaya çalıştıklarının altını çizen Ayık, "Olması gereken, iç pazar payının, toplam turizmin içinde yüzde 25'e ulaşması. Bu 10 milyon yerli turist demek. Biz yıllardır bunun için çalışıyoruz. Şu an elde resmi veri yok ama bu oran yüzde 10'lar seviyesinde" dedi.
EGE DE TEDİRGİN

Antalya'nın yerli turiste olan yönelimi Egeli turizmcileri de tedirgin etti. Ağırlıklı olarak yerli turiste hitap eden Ege Bölgesi'ne karşı Antalya turizminin en önemli silahı tesis ve hizmet kalitesi ile fiyat olacak. Özellikle herşey dahil tatile olan ilginin artması Ege turizmcilerini düşündürürken, ortak görüş 'tesis ve fiyat konusunda Antalya ile rekabet edecek gücümüz yok' oldu. Ege turizmcileri ayrıca İngiltere pazarıyla ilgili de aynı endişeleri paylaşıyor.

SCHENGEN'DE KOLAYLIK

Avrupa Birliği ülkeleri ise ilk hamleyi Schengen vizesinde kolaylıklar sunarak yaptı. Schengen almak için istenen resmi evrak sayısı ve bekleme süresi azalırken, vize sürelerinde de artış yaşandı. TÜİK verilerine göre, 2015 yılında yurt dışını ziyaret eden Türk sayısı bir önceki yıla göre yüzde 9.6 artarak 8 milyon 750 bin 851 kişi oldu. Bu sayının yaklaşık 3 milyonluk bölümü Avrupa'ya seyahat etti. Yurt dışına çıkan vatandaşların yaptığı harcamaların yüzde 16.8'ini paket tur harcamaları oluştururken, bu da gelişen yurt dışı tatil hareketini gözler önüne serdi. Yurtdışı seyahatini kişisel olarak organize eden vatandaşların ortalama harcaması 604 dolar olurken, seyahatini paket turla organize edenlerin ortalama harcaması 818 dolar olarak gerçekleşti. Ortalama harcama ise 651 dolar oldu. Paket turla giden bir Türk turistin yaptığı ortalama 818 dolarlık harcama, Türkiye'ye gelen turistlerin 756 dolar olan ortalama harcamasının üzerinde yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.