Perşembe 03.03.2016

Soğuk depo üreticiye kazandırır

Cantek Yönetim Kurulu Başkanı Karaca Türkiye'nin soğuk hava deposu kapasitesini mutlaka arttırması gerektiğini söyledi

Antalya markası Cantek Group'un Yönetim Kurulu Başkanı Can Hakan Karaca, gıdaların yüzde 70'den fazlasını soğuk depolarda koruyan Türkiye'nin kişi başına düşen soğuk hava deposu kullanım miktarını mutlaka artırması gerektiğini söyledi. Kişi başına düşen soğuk oda kullanımının bir gelişmişlik göstergesi olduğuna belirten Karaca, soğuk depo yatırımlarının teşviklerle desteklendiğine dikkati çekerek, "Soğuk hava depolarına yatırımın arttırılması ürünün sağlıklı ve kaliteli koşullarda saklanmasına, üreticinin kazancının artmasına ve tüketicinin de hak ettiği ürünü tüketmesine neden olacaktır" dedi.
TÜRKİYE 14. SIRADA

Soğutma Endüstrisi için önemli bir referans olan 2014 Küresel Soğuk Depolama Kapasitesi (GCCA), konulu raporu değerlendiren Karaca, soğuk depo kapasitesinde Hindistan'ın 133 milyon metreküp ile birinci sırada yer aldığını söyledi. Soğuk depo yatırımlarının yoğunlaştığı 17 ülkede toplam büyümenin yüzde 5 iken, Türkiye, Hindistan ve Çin gibi ülkelerde bu oranın yüzde 10'a ulaştığına dikkati çeken Karaca, 552 milyon metreküp olan dünya soğuk depo kapasitesi içinde Türkiye'nin 7 milyon metreküp ile 14'ncü sırada yer aldığını kaydetti.
GÖZDE MESLEK OLDU

Soğuk hava depo işletmeciliğinin gözde iş dallarından birisi haline geldiğini belirten Karaca, ürünlerin depolanmasının önemini fark eden ülkelerin sektörü teşvik ettiğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.