Pazar 27.03.2016

Antalya’ya İran morali

İranlı turistler Nevruz’la birlikte gelmeye başladı. Antalya’ya iki haftada 150 bin İranlı bekleniyor. AVM’ler İranlılarla dolup taştı

Turizmde Rusya ve Avrupa pazarında öngörülen düşüş, alternatif pazarların önemini artırdı. Bu yıl ambargo çemberinden kurtulan İran, bu alternatif pazarların başında geliyor. Ciddi kaynak pazarlardan biri olması beklenen İran pazarında turizm hareketi, 21 Mart'ta baharın gelişinin kutlandığı Nevruz Bayramı ile başladı. İki hafta sürecek olan bayram döneminde 100-150 bin İranlı turistin Antalya'ya gelmesi bekleniyor.
LÜKS TESİSLERİ SEÇTİLER
Türkiye'ye toplamda 1.7 milyon İranlı turist gelirken, İranlı turistlerin ilk tercihi İstanbul oluyor. Ancak özellikle Nevruz Bayramı döneminde İranlıların gönlü Antalya için çarpıyor. Daha önceki yıllarda ağırlıklı olarak kent merkezindeki otellerde konaklayan İranlı turistlerin bu yıl Avrupa pazarındaki düşüşün de etkisiyle sahil beldelerindeki lüks otellerde konakladıkları öğrenildi.
AVM'LER DOLUP TAŞTI
İranlı turistler kent merkezinde konaklamayınca, alışveriş turlarının da önemi arttı. İranlı turist hareketi turizm sezonu öncesi durgunluk yaşayan ticaret dünyasını da hareketlendirdi. Alışveriş merkezleri (AVM) daha organize olarak İranlı turistlere yönelik festivaller, konser programları ve imza törenleri düzenledi. AVM'lerin park alanları İranlı turistleri taşıyan otobüslerle dolarken, düzenlenen organizasyonlarda İranlı turistler adeta birbirlerini çiğnedi. Kent merkezindeki esnaf ise İranlı turistlerden pay alamamaktan şikayetçi. Esnaf bu durum nedeniyle acenteleri AVM'lerle anlaşma yapmakla ve tur programlarına kent merkezini katmamakla suçluyor. Esnafın iddialarından rehberler de nasibini alıyor. Esnaf, rehberleri İranlı turistlere kent içini güvensiz göstermekle itham ediyor. Kalekapısı Esnaflar Derneği (KALEDER) Başkanı Hasan Kilit, Avrupa ve Rusya pazarında yaşanan düşüş nedeniyle İranlı turistlerin öneminin arttığını söyledi. Önceki yıllarda gelen günlük 40 tur otobüsünün 3'e düştüğünü ifade eden Kilit, "İranlı turist sayısının artması bölge için önemli. Turistin harcadığı paranın üzerinde kimlik yok. Gelen her turiste kapımız açık. İranlı turistlerin de bölgemizde alışveriş yapmasını isteriz" dedi. Antalya'nın İranlı turistler için özgürlük bölgesi olduğunu ifade eden Kilit, "Hem Müslüman bir ülkede kendilerini yabancı hissetmiyorlar. Hem de ülkelerinde yaşayamadıkları özgürlükleri burada tadıyorlar" diye konuştu.
POTANSİYEL KAYNAK PAZAR
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜREOFED) Osman Ayık, Tahran'dan Antalya'ya direkt uçuşların başlamasının turizm için önemli bir adım olduğunu söyledi. İran'dan gelen misafir sayısını arttırmak istediklerini ifade eden Ayık, "İran'ın doğrudan sahillere seferler koymama noktasında bir uygulaması vardı. Bu uygulamayı kaldırmaya başlamalarından en çok faydalanacak noktalardan biri Antalya. Uçuşlar inşallah devam eder" dedi. 'Rusya'nın açığını İran'dan kapatırız' düşüncesinin gerçekçi olmayacağının altını çizen Ayık, "Türkiye genelinde Rusya'dan ağırladığımız misafir 3.5 milyon civarında. İran'dan bu sayıyı ilk aşamada kapatmamız mümkün değil. Uzun vadede İran da ciddi potansiyel arz eden kaynak pazarlardan biri olabilir" diye konuştu.
AVM'LERDE BAYRAM VAR
Alışveriş merkezleri İranlı turistleri, kendi ülkelerinde dinleyemedikleri şarkıcılarla kendilerine çekmeye çalışıyor. Alışveriş merkezlerindeki organizasyonlarda İran asıllı pop şarkıcıları Kamran ve Hooman Jafari kardeşler, Arash Labaf, Andy ve Shadmehr Aghili gibi İran'ın ünlü isimleri hayranlarıyla buluşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.