Salı 26.07.2016

Darbeyi oğlum haber verdi

AK Parti Antalya İl Başkanı Rıza Sümer darbe girişimi gecesi yaşadıklarını anlattı. Sümer, girişimi İstanbul’da okuyan oğlu ile merhum il başkanı Taş’ın oğlundan öğrendiğini söyledi

Darbe kalkışması gecesini en sakin ve rahat geçiren illerin başında gelen Antalya, darbe gecesini hiç bir asker sokağa çıkmadan ve hiçbir askeri araç hareket etmeden tamamladı. Hain bir askeri hareketlilik yoktu, ama kahramanca bir sivil hareketlilik vardı. İlk gecenin hikayesini AK Parti Antalya İl Başkanı Rıza Sümer anlattı.
OĞLUMDAN HABER ALDIM
15 Temmuz akşamı bir nişan töreni için Antalya milletvekilleri Mustafa Köse, Atay Uslu ile birlikte Kumluca olduklarını anlatan Sümer, darbe kalkışması haberini 21.30'da İstanbul'da okuyan oğlundan aldığını söyledi. Sümer, oğlunun "Boğaz Köprüsünü kapatmışlar, darbe oluyor" diyen oğlunu, Türkiye'de artık darbe olmayacağı konusunda ikna etmeye çalıştığını söyledi. Ardından konuyla ilgili telefon trafiği yaşadıklarını anlatan Sümer, konuyla ilgili ilk net bilgiyi AK Parti eski İl Başkanı merhum Hamza Taş'ın oğlu olan Başbakanlık Özel Kalem Müdürü Abdülkerim Taş'tan aldıklarını söyledi.
YOLDA TELEFON TRAFİĞİ
Atay Uslu'nun batı bölgelerindeki çalışmalar için bölgede kaldığını belirten Sümer, Mustafa Köse ile birlikte Antalya'ya doğru yola çıktıklarını söyledi. Sümer, "Antalya'ya 1.5 saatlik yolculuk sırasında yoğun telefon trafiği yaşandı. Biz yoldayken Genel Merkezden aradılar, 'halka mesaj çekin, meydanlara toplayın' dediler. Yoldayken tüm üyelerimize mesaj attık" dedi. Parti il merkezine yaklaştıkları sırada insan seliyle karşılaştıklarını belirten Sümer, şöyle konuştu: "Çallı Kavşağı'nı geçince daha fazla ilerleyemedik. Binlerce insan vardı. O an çok duygulandık. Halkın demokrasisine sahip çıkması bizi çok duygulandırdı. Bizi gören herkes, 'sizi teslim etmeyiz' dediler. Babamı, annemi ve eşimi aradım. Helalleştim. İnsan seliyle birlikte Cumhuriyet Meydanı'na doğru yürüdük. 'Antalya uyuma vatanına sahip çık' sloganları ile yürüdük. Yolda, balkonlarda destekler geldi." Cumhuriyet Meydanı'na geldiklerinde on binlerce insanla karşılaştıklarını aktaran Sümer, "FETÖ'nün şerefsiz itleri bize gecede Filistin'i, Mısır'ı, Suriye'yi yaşattılar. Ama aziz milletimiz de bize bir gecede Çanakkale'yi yaşattı" dedi. Meydanı her siyasi görüşten insanın doldurduğunu açıklayan Sümer, "Parti bayraklarının meydana getirilmesine karşı çıktık. Türk bayrakları dışında bayrakla gelinmemesini istedik. Dombra da çalıyor, Onuncu Yıl Marşı da çalıyor. Ölürüm Türkiye'm de çalıyor"
MUHALEFETTEN DESTEK
CHP ve MHP il başkanları ile de aynı gün telefonla görüştüklerini anlatan Rıza Sümer, "Hem MHP, hem de CHP il başkanlarıyla görüştük. Her şerde bir hayır vardır. Bu yaşanan hain girişim ülke olarak birliğimize vesile oldu. Her iki il başkanıyla da her gün görüşüyoruz. Genel merkezden talimat gelmeden organizasyonlara katılamıyorlar ama destek verdiklerini biliyorum" ifadelerinde bulundu. Sümer, her iki il başkanını da Cumhuriyet Meydanı'na çağırdı.
MEYDANA İLK GİDEN ENÇ'Tİ
Cumhuriyet Meydanı'na ilk inen ise Antalya Milletvekili Gökçen Özdoğan Enç oldu. Hain girişimi öğrendiği an soluğu AK Parti Antalya il binasında alan Enç, burada toplanan darbe karşıtı Antalyalılar ile Cumhuriyet Meydanı'na yürüyüşe geçti. Enç'in ardından Rıza Sümer ve Mustafa Köse de meydana geldi. AK Parti Antalya Milletvekili Hüseyin Samani de gruba Cumhuriyet Meydanı'nda dahil oldu.