Çarşamba 12.10.2016
Son Güncelleme: Salı 11.10.2016

Narenciye tamam domates sırada

Rusya Devlet Başkanı Putin’in Türkiye ziyaretinden narenciye ve bazı meyvelere ihracat müjdesi çıktı. Domates ihracatı da açılacak

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in Türkiye ziyaretinden ihracatta beklenen müjdelerin tamamı çıkmadı. Türk ihracatçılarının tamamen kalkmasını bekledikleri gıda ürünlerine uygulanan ambargo kademeli olarak kalkacak. Türkiye'den gelen narenciye ile nar, şeftali, kayısı ve erik gibi meyvelerde kısıtlama kalktı. Ancak Antalya ihracatının lokomatifi olan domates ve diğer sebze grupları ise 'yasaklı' kalmaya devam ediyor. Kısıtlamanın kalktığı ürünlerde Rusya'ya 2015 yılı ihracatının 90 milyon dolar seviyesinde olması müjdenin büyüklüğünü ortaya koyuyor. Rusya'ya sadece domates ihracatı ise 2015'te 115 milyon dolar seviyesindeydi.
PUTİN AÇIKLADI
Sebze meyve ihracatında ambargolar konusundaki açıklamayı Türkiye ve Rusya arasında yaşanan uçak krizinden sonra ilk defa Türkiye'ye gelen Rus lider Vladimir Putin yaptı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşmesinin ardından konuşan Putin, "Türkiye'den ihraç edilen ve kısıtlama olan bazı ürünlerin Rusya'ya ithalatını tekrar açıyoruz. Özellikle narenciye ve diğer yaş meyve-sebze ve tarım ürünlerini Rus piyasasına açmış olduk. Bu, karşılıklı yarara dayalı bir karar olacaktır. Rusya bu tarım ürünlerini pek fazla üretmiyor. Türkiye'den bu ürünler Rusya'ya ithal edilince bizde de fiyatlar düşecektir" dedi.
100 MİLYON DOLAR
Putin'in açıklaması önce tüm tarım ürünlerine ambargonun kalkması olarak yorumlandı. Ancak ardından Putin'in, 'sert çekirdekli meyveler' ifadesi kullandığı ortaya çıktı. Bu ifadenin de kayısı ve erik gibi meyveleri kapsadığı anlaşıldı. Putin, yasağın kalktığı kalemlerde 2015 yılı ihracatının 500 milyon dolar hacminde olduğunu belirterek, alınan kararın önemine dikkat çekti. Antalya'dan Rusya'ya turuçgiller ve yaş meyve ihracatının toplamı ise 100 milyon dolara yaklaşıyor.
BAKANLARA HAVALE EDİLDİ
Zirvede ağırlık enerji projelerine ve Suriye konusuna verilirken, diğer konularla ilgili detayların ilgili bakanlara havale edildiği belirtildi. Çalışma izinleri, vizelerin kalkması gibi Türk iş dünyasının taleplerinin, KEK toplantısı ve bakanlıklar arasındaki müzakerelere kaldığı ifade edildi.
NAR ÜRETİCİSİ SEVİNDİ
Özellikle nar sezonu başlaması sebebiyle narda ambargonun kalkması hem üreticileri hem de ihracatçıları sevindirdi. Domateste yasağın devam etmesinde, Rusya'daki üreticilerin taleplerinin etkili olduğu öğrenildi. Rusya'da domates üretim sezonunun sona ermesiyle Kasım ayı içerisinde domatesin de yasak kapsamından çıkması bekleniyor. Gelecek hafta Rusya'dan bir heyetin Türkiye'ye gelerek sebze ihracatında yasakların kalkmasıyla ilgili inceleme yapacağı açıklandı.
HEDEF 100 MİLYON DOLAR
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Başkanı Mustafa Satıcı, Rusya tarafından kısıtlaması kaldırılmış ürün gruplarının toplam meyve sebze ihracatının yaklaşık yüzde 60-65'lik bir kısmını oluşturduğunu belirterek, "Eğer yıl bitmeden de bu işler rayına girerse ve kısıtlamalar tamamen kalkarsa 2017 yılında Rusya Federasyonu'na yaş meyve sebze ihracatını 100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi. Satıcı, gelecek haftalarda narenciye ve meyvede olduğu gibi domateste de kısıtlamanın kaldırılmasını beklediklerini dile getirerek, "Takip ettiğimiz kadarıyla Rusya tarafı bu konuda oldukça memnun ve tatmin olmuş durumda, bu anlamda da süreci hızlandıracak diye düşünüyoruz" diye konuştu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.