Pazar 30.10.2016

EXPO 2016 için veda zamanı

Antalya, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen EXPO 2016’yı yüzünün akıyla tamamladı. EXPO bugün törenle bitiyor ama kazanılan alan yaşayacak

Türkiye tarihinde ilk defa gerçekleştirilen EXPO organizasyonu olan EXPO 2016 Antalya'da sona gelindi. Dünyanın yegane çocuk bayramının kutlandığı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'ndan bir gün önce 22 Nisan'da açılışı yapılan EXPO 2016'nın kapanışı da bugün, bu kez de Cumhuriyet Bayramı ertesi yapılacak.
BAYRAK ÇİN'E TESLİM
Cumhurbaşkanlığı himayesinde gerçekleşen EXPO 2016 Antalya'nın açılışı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı bir törenle gerçekleşmişti. AIPH Başkanı Bernard Oosterom, BIE Başkanı Steen Christensen'in de katılacağı kapanış töreninde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, EXPO bayrağını 2019'da EXPO'ya ev sahipliği yapacak Çin heyetine teslim edecek.
10 MİLYARLIK YATIRIM
Antalya, EXPO sayesinde sadece organizasyon sonrası da yaşayacak bir alan kazanmakla kalmadı, raylı sistem 3'üncü etap ve katlı kavşaklar gibi büyük yatırımların önü de EXPO'nun rüzgarıyla açıldı. 'Zamanında yetiştirilemeyecek' söylentileriyle başlayan EXPO sürecinde alana 1.8 milyar liralık yatırım yapılırken, raylı sistem ve katlı kavşak düzenlemeleri gibi yatırımlarla EXPO dolayısıyla Antalya'ya yapılan toplam yatırım da 10 milyar lirayı aştı.
ÜNLÜ İSİMLERLE TANITIM
Antalya'nın bir diğer kazanımı ise tanıtım oldu. Tam da Avrupa'da yükselen güvenlik endişelerinin olduğu bir dönemde Antalya'nın EXPO 2016 kapsamında ağırladığı ünlü isimler paha biçilmez bir güvenlik vurgusu yaptı. 6 aylık organizasyon süresince Antalya, Elton John, Demi Lovato, Enrique Iglesias, Ricky Martin, Simply Red, Maroon 5, Status Qu, Scorpions, Deep Purple gibi sanat dünyasının dev isimlerine ev sahipliği yaptı. Ayrıca Orhan Gencebay'dan Tarkan'a kadar Türkiye'nin ses sanatçılarının neredeyse tamamı EXPO 2016'daki ücretsiz konserlerde sahne aldı. Büyük hedeflerle başlayan EXPO 2016'da tüm bu olumlu gelişmelere karşın beklenen tablo oluşmadı. Turist sayısının 12 milyon olduğu dönemde konulan 8 milyon ziyaretçi hedefinin uzağında kalındı. Rusya ile yaşanan uçak krizi, terör faaliyetlerinin Avrupa pazarına olumsuz etkisi derken, Antalya'da turist sayısı 6 milyon seviyesine düştü. Bu tabloda EXPO 2016 Antalya'nın ziyaretçi sayısının 4 milyona ulaşması da başarı olarak nitelendirildi.
ALAN YAŞAYACAK
Şimdi en merak edilen konu ise, alanın nasıl değerlendirileceği… Bakan Çelik, EXPO'nun uluslararası boyutunun 30 Ekim'de sona ereceğini ancak alanın yıl sonuna kadar ziyarete açık kalacağını ve giriş fiyatının da 5-10 TL olacağını açıkladı. EXPO Ajansı'nın tasfiye sürecinin 30 Haziran 2017'ye kadar süreceğini ifade eden Çelik, "EXPO alanının geleceğiyle ilgili kimse endişe duymasın. Yeterli zamanımız var" dedi.
KONGRE MERKEZİ VE EXPO KULESİ
Bin 200 dekarlık EXPO 2016 Antalya alanında yer alan 5 bin 3 kişilik Antalya'nın en büyük kongre merkezi ve 100.7 metre yüksekliğinde EXPO kulesi gibi iki önemli yapı da Antalya'nın kazanımları oldu. EXPO sonrasında da botanik park özelliğini yitirmeden devam edecek alanda, 55 ülkenin kendi kültürlerini yaşattığı ülke bahçeleri, Çocuk Bilim ve Teknoloji Merkezi, Çocuk Adası, Tarım ve Biyoçeşitlilik Müzesi gibi yapılar da ziyaretçi kabul etmeye devam edecek.
EN BAŞARILI EXPO
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, EXPO yetkililerinin Paris'te yaptıkları açıklamaya göre, EXPO 2016 Antalya'nın 'en başarılı EXPO' olarak nitelendirildiğini hatırlatarak, "En başarılı EXPO olarak nitelendirildiğimiz için memnunuz. Tüm olumsuzluklara rağmen 4 milyonu aşan bir ziyaretçiyi ağırladık. Bin 200 dekarlık bir alanda büyük bir kongre merkezi, kulesi ve yeşil doğası ile Antalya'ya kalıcı eser kazandırdık" ifadeleriyle Türkiye'nin en prestijli projelerinden EXPO'yu değerlendirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.