Cumartesi 04.02.2017
Son Güncelleme: Cuma 03.02.2017

İki yıl üst üste kriz görmedik

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başlattığı ‘Komşunu da al gel’ kampanyası ile moral bulan turizmciler 2017 sezonundan oldukça umutlular

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın duyurduğu yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarına yönelik 'Komşunu al gel' kampanyasına turizm sektöründen destek geldi. Kampanyayı sonuna kadar desteklediklerini vurgulayan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Avrupa'da 5.5 milyon gurbetçi olduğunu hatırlatarak, kampanyanın doğru kurgulanması halinde Avrupa ülkelerinden gelen turist sayısının artacağını söyledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yaptığı 'düğün' vurgusuna da dikkat çeken Ayık, yılda 50 bine ulaşan yurtdışındaki Türk düğünlerini Türkiye'ye getirmek için turizmcilerin de özel bir gayret göstermesi gerektiğini kaydetti.

AKTOB UMUTLU
2017 için umutlu konuşan Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, sezonu SABAH Akdeniz için değerlendirdi. Rusya pazarının geri kazanılmasının Antalya için çok önemli olduğunu anlatan Yağcı, "Geçen yıl neredeyse Rusya'dan hiç turist gelmedi. Bu yıl geri dönüş yaşanacak. Avrupa'daki rakamlar aynı kalırsa turist sayısında artışın yaşandığı bir yıl olur" dedi.

HEP BİR SENE SÜRDÜ
Türkiye turizm tarihinde 1984 yılından beri krizler yaşandığını hatırlatan Erkan Yağcı, "1991'de, 1999'da, 2006'da krizler yaşandı. Kriz hep bir sene yaşandı. Ertesi yıl kendisini iyileştirdi. Krizler ikinci yıla kendini taşımamıştır. İki yıl üst üste düşüş yaşayan bir pazar yapısı Türkiye turizmi için olmamıştır. 2016'da yaşanan düşüşün, 2017'de devam etmemesi gerekiyor. 2017'nin turizmde bir büyüme yılı olacağını tahmin ediyorum" ifadelerini kullandı.

FİYAT İSTİKRARI
Yağcı, 2017 yılında büyüme trendine girilmesi halinde 1-2 yıl içinde yeniden 12-13 milyon turist sayısının yakalanabileceğini söyledi. Antalya'da yüksek yatak kapasitesi nedeniyle 11 milyon turist sayısının önemli bir baraj olduğu- nun altını çizen Yağcı, "Stabil bir fiyat yapısının oluşması için Antalya'nın 11 milyon turist sayısının altına düşmemesi gerekiyor. 11 milyon altını ağırladığımız zaman fiyatlar esneklik gösterecektir" şeklinde konuştu.

MART'TA BELLİ OLUR
Almanya başta olmak üzere Avrupa pazarında erken rezervasyon taleplerinin ocak-şubat aylarında belli olduğunu ifade eden Erkan Yağcı, "Mart ayında Almanya'da gerçekleşecek ITB Berlin Turizm Fuarı'nda Almanya pazarıyla ile ilgili genel fotoğraf belli olur. Almanya pazarı da Avrupa'daki gidişi gösterir" dedi.

HEDEFLER
Cumhuriyetin 100. yılının kutlanacağı 2023'te Türkiye'nin turizmdeki hedefinin 63 milyon turist, 86 milyar dolar turizm geliri olduğunu hatırlatan Yağcı, hedefin hala ulaşılabilir olduğunun altını çizerek, "Turizmde ilk 5 ülke arasına girme hedefimiz var" diye konuştu.
TANITIM İÇİN PRESTİJ YÜZÜ
Ayık, yüksek üye sayısına sahip yurtdışındaki hemşeri derneklerinin de turizm tanıtımlarında aktif olarak kullanmak gerektiğini işaret etti. Ayrıca kampanyalarda yurtdışında başarılı olmuş futbol ve sanat dünyasının ünlü Türk isimlerinin de kullanılabileceğinde dikkat çeken Ayık, "Fatih Akın, Mesut Özil, Hakan Çalhanoğlu gibi prestijli isimleri tanıtımların reklam yüzü olarak kullanabiliriz" dedi.
DESTEKLER DEVAM ETMELİ
Erkan Yağcı, hükümetin 2016 yılında turizmcilere verdiği desteklerin turizm sektörünü ayakta tuttuğunun altını çizdi. Verilen yakıt desteğinin bu yılı da kapsayacak şekilde genişlediğini hatırlatan Yağcı, ecrimisil bedellerinin ve konaklama tesislerinden alınan kira bedellerinin ertelenerek taksite bağlanması gibi desteklerin de devam etmesinin yatırımcılara moral vereceğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.