Giriş Tarihi: 18.7.2017

Turizm yeniden şaha kalktı

Turizmde 2015 sezonu geçildi, rakamlar 2014 yılına yaklaştı. Rusların yanı sıra Avrupa’dan gelen rakamlar sektör temsilcilerini sevindirdi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, yabancı turist sayısında ilk 5 ayda Türkiye genelinde yüzde 5,5, ilk 6 ayda Antalya'da ise yüzde 54'lük artış bulunduğunu bildirdi. Hem Türkiye'deki hem de Antalya'daki hızlı büyümenin ana dinamiğinin, Rusya pazarı olduğunu belirten Yağcı, "Türkiye'de turizm sektöründeki büyümenin lokomotifi Antalya. Şu anda 2015 rakamlarını geçmiş durumdayız, 2014'e yaklaşan bir pazar var" diye konuştu. Antalya için haziranda Almanya pazarındaki düşüşün durağana geçtiğini, sene sonuna kadar Avrupa pazarında da bir iyileşme beklediklerini anlatan Yağcı, "Şu anda Almanya ve Hollanda'da uçaklarda ciddi bir yer bulma sıkıntısı var. Uçak sıkıntısı çözülürse Avrupa'dan gelen turistin de artacağını düşünüyorum" dedi.
DAHA İYİ OLACAK
Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Yönetim Kurulu Üyesi Ali Kızıldağ da Avrupa pazarında son dakikalarda bir artış bulunduğunu kaydetti. Rus turistlerin Türkiye'ye olan hasretlerinden dolayı bu sezon ciddi bir talep yarattığını kaydeden Kızıldağ, "Bu talep artışının ekim ayı sonuna kadar devam edeceğini düşünüyoruz. Önümüzdeki sene çok daha iyi bir Rus pazarı yaşanacağını tahmin ediyorum" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.