Perşembe 07.09.2017

8 milyona az kaldı

Antalya’ya 2016 yılında gelen turist sayısı ağustos ayı sonunda yakalandı. Kente yılın ilk 8 ayında 2 milyon 659 bin Rus, 1 milyon 820 bin Alman geldi

Antalya, geçen yılın tamamında ağırladığı turist sayısını ağustos sonu itibariyle geride bıraktı. Kente gelen toplam turist sayısı ağustos sonunda 7 milyon 521 bine yükseldi. Antalya turizminde en sancılı yıl olan 2016'nın ardından Rusya pazarındaki rekor artışlar sürerken, Avrupa pazarındaki düşüşlerde ise toparlanma devam ediyor. Antalya turizmi, geçen yılın toplamında 6.4 milyon olan turist sayısını geçmeyi başarırken, 31 Ağustos tarihi itibariyle Antalya ve Gazipaşa havalimanları aracılığıyla kente gelen toplam turist sayısı 7 milyon 521 bin 847'ye ulaştı. Eylül ayının ilk dört gününde ise yüzde 76'lık yükselişle toplam 225 bin turist geldi.
2.5 MİLYON RUS
Antalya Havalimanı'na 1 Ocak- 31 Ağustos tarihleri arasında gelen 6 milyon 965 bin turistin 2 milyon 659 bin 877'sini Ruslar oluşturdu. Rusya'dan 8 ayda gelen turist sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 bin 536 gibi rekor bir yükseliş gösterdi. Geçen yıl aynı dönemde 100 bin 902 Rus turistin geldiği kentte, bu yıl 2 milyon 558 bin 975 Rus turist artışı oldu. Ruslar toplam turist sayısının yüzde 33'ü oranıyla en büyük paya sahip ülke oldu.
1 MİLYON ALMAN
İlk 8 ayda Antalya'ya Almanya'dan toplam 1 milyon 83 bin 823 turist geldi. Geçen yıldan itibaren büyük yükseliş gösteren Ukrayna pazarı bu yıl Antalya turizminde en çok paya sahip üçüncü ülke olmayı sürdürüyor. Ukrayna'dan bu dönemde Antalya'ya toplam 545 bin 278 turist geldi. İngiltere pazarı ise bu yıl ilk defa ağustos sonu itibariyle artıya geçti.
HEDEF ŞİMDİ AVRUPA
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, Rusya'dan geliş sayısının bu yıl ağustos ayında, en iyi yıl olarak değerlendirilen 2014'ü geçtiğini belirti. Yağcı, "Antalya 2014 ve 2015 yılına kıyasla oluşan farkı ağustos ayı itibari ile daha da kapatmıştır. 2018'de hedef Arupa" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.