Çarşamba 20.09.2017

4 yangından 1’i kasıtlı

Antalya’da yanan ormanların yüzde 24’ünün kasıtlı yakıldığı ortaya çıktı. Zarar gören alanların yüzde 90’ı cuma günleri yandı. 5 bin ihbardan 78’i gerçek çıktı

Her yıl binlerce hektar orman arazisini yangınlar kurban veren Türkiye'de en çarpık örnek Antalya'dan çıktı. Antalya Orman Bölge Müdürlüğü, 2017 yılı orman yangınlarıyla ilgili istatistikleri açıkladı. Bilgiler arasında yangın sayısı ve yangınlarda zarar gören alanların yanı sıra, yangınların en çok hangi gün ve saatlerde çıktığı, çıkış sebepleri, asılsız yangın ihbarları da yer alıyor. En ilgi çekici verilerden biri, neredeyse her 4 yangından 1'inin kasıtlı çıkarılması oldu.
ORMANLARA KAST ETTİLER
Bu yıl Ekim ayının ilk haftasına kadar yangınların çıkış sebeplerine göre kasıtlı olanların oranın yüzde 23.9'u bulması dikkat çekti. Bu yıl 205 yangının 23'ü kundaklama olmak üzere 49'unun ise kasıtlı olarak çıkarıldığı belirlendi. Yıldırım düşmesi kaynaklı yangınlar ise yüzde 8.3 ile ikinci sırada yer aldı. İhmal ve dikkatsizlik sebepli yangınların oranı ise yüzde 5.4'te kaldı. Diğer yangınların çıkış nedenlerinin araştırması ise sürüyor. Bir diğer dikkat çekici veri ise yangınların çıkış günleri ve saatleri oldu. Yangınlar hafta sonları zirve yaparken, hafta içi ise yangın sayısı düştü. Cuma ve cumartesi günleri yangın sayısı 34'e kadar çıkarken, salı ve perşembe günleri 20-22'ye kadar geriledi. Yangınlarda zarar gören alanlara bakıldığında ise çarpıcı bir tablo ortaya çıkıyor. Buna göre 2 bin 107 hektarlık alan sadece cuma günleri çıkan yangınlarda zarar gördü.
14-16 SAATLERİ ARASI
Geçtiğimiz yıl Haziran ayında rant için yakıldığı iddia edilen Antalya'nın Kumluca ilçesine bağlı tatil merkezleri Adrasan ve Olimpos'ta çıkan orman yangınlarındaki kaybedilen 350 hektardaki yeşil alan yeniden ağaçlandırıldı. Antalya Orman Bölge Müdürlüğü, bir yıl içinde temizlik çalışmasını bitirip alana 3 bin 200 kilogram tohum attı. Bölgeye 102 bin kızılçam, 7 bin keçi boynuzu, 5 bin zakkum, 500 de ahlat fidanı dikildi. Yanan alanlarla ilgili 'İmara açılacak' söylentileri ise boşa çıkartıldı.İl genelinde bugüne kadar zarar gören ormanlık alan 2 bin 331 hektar oldu. Cuma günleri yanan alanların oranı toplamda zarar gören alanların yüzde 90'ına tekabül etti. Çıkış saatlerine göre ise yangınların 12.00- 18.00 saatleri arasında yoğunlaşması göze çarptı. 14.00-16.00 arasında 40, 12.00-14.00 ile 14.00-18.00 saatleri arasında da 36'şar yangın çıktı.
YANAN ORMANLARIMIZ KÜLLERİNDEN YEŞERİYOR
Geçtiğimiz yıl Haziran ayında rant için yakıldığı iddia edilen Antalya'nın Kumluca ilçesine bağlı tatil merkezleri Adrasan ve Olimpos'ta çıkan orman yangınlarındaki kaybedilen 350 hektardaki yeşil alan yeniden ağaçlandırıldı. Antalya Orman Bölge Müdürlüğü, bir yıl içinde temizlik çalışmasını bitirip alana 3 bin 200 kilogram tohum attı. Bölgeye 102 bin kızılçam, 7 bin keçi boynuzu, 5 bin zakkum, 500 de ahlat fidanı dikildi. Yanan alanlarla ilgili 'İmara açılacak' söylentileri ise boşa çıkartıldı.
5 BİN İHBARDAN 78'İ DOĞRU
Antalya Orman Bölge Müdürlüğü ekipleri, bu yıl 205 yangına müdahale ederken, asılsız ihbar sayısı da dikkat çekti. Buna göre sadece 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan yangın ihbarı sayısı Mayıs-Ağustos döneminde 5 bin 190'a ulaştı. İhbarlardan sadece 78'ine müdahale edilmesine gerek görüldü. Bu da 112'ye yapılan ihbarlardan yaklaşık yüzde 1.5'i gerçek çıktı. 76 yangına ise kule aracılığı ile gelen ihbar sonucu müdahale edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.