Cumartesi 23.09.2017
Son Güncelleme: Cuma 22.09.2017

Fark kapatılacak

Türkiye otomotiv pazarı yılbaşındaki tahminlerin üzerinde bir performans gösteriyor. Yıla yüksek oranlı düşüşle başlayan pazar, toparlanmaya başladı. Bir ara yüzde 9'lara varan düşüş oranı, yılın ilk sekiz ayında yüzde 2'ye kadar geriledi. Satışlar bu tempoda devam ederse, pazarın yıl sonunda 900bin -1 milyon bandına ulaşacağı öngörülüyor.
2016'DA REKOR GELDİ
Yapılan tahminlere göre binek otomobil ve hafif ticari araç pazarı 925 bin adet seviyesinde gerçekleşecek. Pazar yıl sonunu çok az bir farkla 2016'nın altında tamamlayacak. 2016'da binek otomobil ve hafif ticari araç satışları 983 bin adete ulaşarak rekor kırmıştı. Kamyon satışları dahil edildiğinde toplam otomotiv pazarı 1 milyon 8 bin adet olarak gerçekleşmişti. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre yılın ilk iki ayında binek otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 5.6 düştü. İlk üç aydaki düşüş ise yüzde 7.3, dört ayda yüzde 8.4, beş ayda 8.57 oldu. Yılın ilk altı ayındaki düşüş oranı ise 8.6 olarak gerçekleşti.
TOPARLANMA SÜRECİ
Otomotiv pazarı temmuzdan itibaren toparlanma sinyalleri vermeye başladı. 7 aylık dönemde binek otomobil ve hafif ticari araç satışlarındaki düşüş oranı yüzde 2.79 olarak gerçekleşti. Bu oran 8 ayda ise yüzde 2.2'ye kadar geriledi. Yılın ilk sekiz ayında 423 bin adet otomobil, 132 bin adet hafif ticari araç satıldı. Toplam pazar 555 bin 991 adet oldu. 2016'nın sekiz aylık döneminde pazar 568 bin 906 adet olarak gerçekleşmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.