Cumartesi 14.10.2017

Turizmde hedef tutuyor

Antalya’da 10 milyon turist hedefine 1 milyon kaldı. 13 Ekim itibarıyla turist sayısı 9 milyon barajını geride bıraktı

ANTALYA turizmi 2016 yaralarını sarıyor. Rusya ile yaşanan uçak krizi, 15 Temmuz darbe girişimi, Suriye sınırında yaşanan gerilimler derken geçen yıl turist sayısında yüzde 43 düşüş yaşanmıştı. Bu yıl, 13 Ekim itibarıyla turist sayısında geçen yıla oranla yüzde 63 artış yakalandı. Artışta özellikle Rusya pazarındaki bahar havası etkili oldu. Antalya Havalimanı 13 Ekim tarihinde 9 milyonuncu yabancı misafirini ağırladı. Geçen yılın aynı döneminde turist sayısı 5.5 milyon seviyesindeydi. Antalya'da turist sayısında kriz öncesi dönemlere de yaklaşıldı. Turizmde rekorların kırıldığı 2014 yılında 13 Ekim tarihinde de turist sayısı 10.5 milyon, 2015'te ise aynı tarihte 9.9 milyon seviyesindeydi.
10 milyon turiste çok az kaldı
Yılın kalan aylarında gelen Antalya Havalimanı'na 400-600 bin aralığında yabancı turistin gelmesi bekleniyor. Gazipaşa Havalimanı ile Antalya'ya gelen yabancı turistlerle birlikte ise yılsonunda yabancı turist sayısının 10 milyonu geçeceği tahmin ediliyor. Turizmde 10 milyon hedefi ilk olarak Antalya Valisi Münir Karaloğlu tarafından dile getirilmişti. Turizm sezonu öncesi Mayıs ayı başında hedefi açıklayan Karaloğlu'nun açıklaması bazı turizmciler tarafından 'erken' olarak nitelendirilmişti. Vali Karaloğlu konuyla ilgili turizmcilerle de iddiaya girmişti. Geçen 5 aylık süre Karaloğlu'nu haklı çıkarttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.