Pazar 03.12.2017

Pırlantada oyun var

Yılbaşı öncesi pırlanta satışlarının artarması ile yeni bir sahtecilik ortaya çıktı. Piyasadaki pırlantaların yüzde 40’ının sentetik ve sertifikasız olduğu ileri iddia edeldi

Yılbaşı öncesi pırlanta satışları artarken, satılan pırlantaların yüzde 40'ının sentetik olduğu ileri sürüldü. Türkiye'de darphane onaylı 5 mücevher laboratuarından biri olan Detay Pırlanta DGA'nın sahibi Özkan Karaca, sentetik pırlantaya karşı uyarı yaptı. 5 yıldır kuyumculara gerçek mücevher tespiti konusunda eğitim veren firma şimdi de son tüketici olan kadınlara eğitim vermeye başladı.
YÜZDE 40'I SENTETİK
Karaca, piyasadaki pırlantalı ürünlerin neredeyse yüzde 40'ının sentetik olduğunu ileri sürdü. Karaca, "Gerçek pırlanta 3 milyar yılda doğanın oluşturduğu elmastan yapılıyor. Çıkartılması çok maliyetli. 1 karat için neredeyse 10 ton kaya işlemden geçiriliyor. Ancak laboratuar ortamında karbon elementlerini aynı şekilde işleyerek de pırlanta üretiliyor. Bu çok benzerlik gösterse de gerçek pırlantadan çok daha değersiz" dedi.
KUYUMCULAR FARKINDA DEĞİL
Kuyumcuların bile gerçek ve sentetik pırlanta arasındaki farkı tam olarak bilemediğini vurgulayan Karaca, "3 yıl önce laboratuvar ortamında üretimi başladı ve son bir yılda çok yaygınlaştı. Kuyumcular bile aradaki farkı ayırt edemeyebiliyor. Gerçek olduğundan emin olmanın tek yolu sertifikaları kontrol etmek. Gerçek ve sentetik arasında çok büyük fiyat farkı var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.