Son Güncelleme: Cumartesi 15.12.2018
100 günlük hızlı tempo
İkinci 100 Günlük Eylem Planı’yla Antalya’yı gençlik, tarım ve ulaştırma alanlarında önemli yatırımların olduğu bir dönem bekliyor. En dikkat çekici proje yerli tohumculuk
BÜYÜK TASARRUF
Türkiye 2017'de 972 ton sebze tohumu için 108 milyon 730 bin dolar ödendi. Sadece İsrail'den alınan domates tohumunun tutarının 6.3 milyon dolar seviyesinde olduğu tahmin ediliyor. Türkiye'de örtü altı üretimde zirvede yer alan Antalya, bu tohumların en çok kullanıldığı bölge oldu. Bu projeyle yerli tohumculuğun gelişmesinin önü açılacak.
ATÖLYELER KURULACAK
Bir diğer önemli gelişme ise Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın Deneyap Atölyesi Projesi olacak. Antalya, bu projenin İstanbul'dan sonra uygulandığı pilot illeri arasında yer alacak. Gençlik merkezlerinde Deneyap Atölyeleri oluşturulacak. TÜBİTAK işbirliğiyle açılacak bu milim merkezlerinde öğrenciler doğa, havacılık, matematik, kodlama, tasarım atölyelerinde eğitim alacak. Teknoloji Üreten bir Türkiye sloganı ile yola çıkan proje ile geleceğin teknolojilerini geliştirecek gençlerin yetiştirilmesi hedefleniyor.
ÖZEL SERALAR KURULACAK
ANTALYA'DA Aksu ilçesine bağlı Boztepe Mahallesi'nde yer alan Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM) arazisinde özel seralar kurulacak. Yerli Sebze Tohumculuğunun Geliştirilmesi Projesi kapsamında bu seralarda domates, biber, patlıcan, hıyar ve kavun tohumları üretilecek.
ÇEŞİT AVANTAJI OLACAK
BUGÜN Antalya'da tohum üretimi yapan yerli şirketler sayesinde sebze tohumunun önemli bölümü karşılanıyor. Ancak üretimin özel şirketlerle sınırlı kalması, çeşit konusunda üreticiyi zorluyor. Devletin bu alana el atmasıyla, maliyetli ve geri dönüşü zaman alan ürün geliştirme alanında yerli tohumculuğun eli güçlenecek.
EN SON HABERLER
- 1 Antalya Open’da şampiyon belli oldu
- 2 İlk yarının karnesi
- 3 Maçta gözler Amılton’da olacak
- 4 HEDEF 3’TE 3 YAPMAK
- 5 Avrupa’da yaşam tecrübesi fırsatı
- 6 Sulama birlikleri güç birliği yaptı
- 7 Batık gemi parça parça çıkartılıyor
- 8 Taşıt kiralamada ceza yeniliği
- 9 Çiftçi gözünü göğe çevirdi
- 10 Hedef 7.5 milyon turist