Salı 31.03.2020

İhracatı güven artırdı

Batı Akdeniz’den biber ve domates ihracatı üreticinin yüzünü güldürdü. İhracatı güven duygusu artırdı

ÖRTÜ altı tarımda Türkiye'nin büyük bir potansiyeline sahip Antalya, Isparta ve Burdur'u kapsayan Batı Akdeniz'de domates ve biber ihracatında önemli ölçüde artış gerçekleşti. Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği verilerine göre, geçen yıl 1 Ocak-25 Mart döneminde 45 milyon 272 bin 408 dolarlık domates ihraç eden birlik üyeleri, bu yıl aynı dönemde yüzde 22'lik bir artışla 55 milyon 256 bin 259 dolarlık ihraç gerçekleştirdi. Biberde de yaklaşık 31 milyon dolarlık ihracat, bu yıl 11.7'lik artışla 34 milyon 585 bin 184 dolara yükseldi. Domates en fazla Ukrayna, Rusya ve Romanya'ya, biber ise en fazla Almanya, Romanya ve Rusya'ya gönderildi.
DOMATES VE BİBER
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği, koronavirüs salgını nedeniyle birçok sektörde ihracatta yavaşlama yaşanırken, yaş sebze ve meyve sektöründe artış olduğunu açıkladı. Salgının etkilediği Avrupa ülkelerinin üretim yapamaz hale geldiği ifade edilirken, Türkiye'de gerekli tedbirler ışığında üretimin devam ettiğini vurgulandı. Avrupa'nın Türkiye'nin ürünlerini 'güvenli' bulduğu, sektörde en fazla ihracatın domates ve biberde gerçekleştirildi kaydedildi. İhracatın hem kilogram bazında hem de ülkeye giren döviz noktasında artış olduğu ifade edilirken, Avrupa güvenli tedarik noktası olarak Türkiye'den halen ürün talep ettiğine dikkat çekildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.