Giriş Tarihi: 26.7.2020

Mor stüdyo cazibesi

Isparta ve Burdur’daki lavanta bahçeleri çiçeklerin açmaya başlamasıyla, yerli ve yabancı turistlerin akınına uğruyor. Mor bahçeler doğal fotoğraf stüdyosuna dönüştü

Burdur Gölü'nün kuzey hattına çok yakın mesafedeki, Isparta'nın Keçiborlu ilçesine bağlı 'Lavanta Kokulu Köy' olarak ünlenen Kuyucak köyü ile Burdur'da Karakent köyündeki Lisinia Doğa Yaşam Alanı ve Yeşilova Akçaköy'deki 400 dönümlük Türkiye'nin en büyük lavanta bahçesi, pandemiye rağmen bu yıl da ilgi odağı oldu. Gelin ve damatların yanı sıra, nişanlılar, sevgililer, aileler, arkadaş grupları lavanta bahçelerinde fotoğraf çekimi yaptırıyor.

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜĞÜ
Türkiye'nin en büyük lavanta üreticisi konumundaki Lisinia Doğa Yaşam Alanı kurucusu Öztürk Sarıca, Akçaköy'de 370 dekarlık tek parça en büyük bahçenin yanı sıra, köyde toplam 1100 dekar, Karakent ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi kampüs alanıyla birlikte toplam 1900 dekara yakın lavanta üretimleri olduğunu söyledi.

VİRÜS YÜZDE 70 ETKİLEDİ
BU yıl koronavirüs nedeniyle lavanta bahçelerine düzenlenen gezilerde yüzde 70'e yakın düşüş olduğuna dikkati çeken Sarıca, "Çünkü otobüsler sınırlı sayıda kişi alabiliyor. Gün boyunca tedbirlerini almış insanları alanımıza davet ediyoruz. Cumartesi ve pazar günleri yoğun oluyor" diye konuştu. Fotoğraf turlarında çekim saatlerinin de önemli oluyor. Lavanta bahçelerinde ise özellikle gündoğumu ve günbatımını 05.30-06.30 arası, akşam 19.00-20.00 saatleri arası tercih ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.