Cuma 15.01.2021

Hedef 7.5 milyon turist

Koronavirüs salgınının etkisini derinden yaşayan turizm sektörü, gözünü nisan ayına çevirdi. İlk işaretler olumlu. Yılı 3.5 milyon turistle kapatan Antalya’da beklenti en az 7.5 milyon

Koronavirüs salgınının yansımalarını en şiddetli yaşayan sektör olan turizmde 2021 umutları yüksek. Birçok rakip ülkenin turizmi rafa kaldırdığı 2020 yılında, Güvenli Turizm Sertifikası'nın da katkısıyla 3.5 milyon turist ağırlayan Antalya'da yaraların 2021 yılında biraz olsun sarılması hedefleniyor.

ÖNLEMLER İŞE YARADI
Fraport TAV Uluslararası Antalya Havalimanı'nın iki şirketi temsil eden eş genel müdürleri Deniz Varol ve Bilgihan Yılmaz, 2021 yılı hedeflerini anlattı. Türkiye'nin mart ortasında başlayan pandemi kriziyle birlikte çok çabuk reaksiyon gösterdiğine işaret eden Deniz Varol, alınan önlemlerin tüm dünyada ciddi yankı bulduğunu söyledi. Varol, "Bu önlemlerle turizmde verilen güven duygusu sayesinde çok ciddi geri bildirimler alındı. Önümüzdeki yıllar için ciddi umut vaat eden bir operasyon sergiledik" dedi.

HAREKETLİLİK OLACAK
Önlemlerin aksatmadan 2021 yılında da devam ettirilmesi gerektiğini söyleyen Varol, "Şubat, mart, nisan aylarına doğru pozitif görüntünün artarak devam edeceğini, sezona daha umutlu girileceğini bekliyoruz. Özellikle nisan ayıyla birlikte ciddi hareketlilik olacağını düşünüyoruz. Dünya genelinde aşı gündeme geldiğinden bütün ülkeler çok ciddi pozitif reaksiyon gösterdi. Çok ciddi gelişmeler görüyoruz" ifadelerini kullandı.

EN AZ İKİYE KATLARIZ
2020'de bir önceki yıla göre yolcu trafiğinde yüzde 70 kayıp yaşadıklarını açıklayan Bilgihan Yılmaz ise, "Pandemi başladığında yüzde 30'luk performansı yakalayabileceğimizi düşünmüyorduk. O açıdan büyük bir başarı elde ettik. Yaz başı kapalı geçti, o yüzden yüzde 30'luk performansı da başarı olarak algılıyoruz. 2021 ise 2020'den çok daha iyi olacak. En az ikiye katlarız diye beklentimiz var. Aşılar bu ümidimizin bir parçası" diye konuştu. Bu yılki beklentileri doğrulayan rakamlar olduğunu da anlatan Yılmaz, dünyanın en büyük seyahat acentelerinden TUI'nin, mayıs ayının yüzde 50 kapasitesini sattığını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.