Giriş Tarihi: 24.11.2012 07:20 Son Güncelleme: 24.11.2012 11:48

E-ticaret Anadolu'ya kayıyor

Türkiye’de anne-bebek ve çocuk kategorisindeki e.ticaret büyük bir hızla Anadolu’ya kayıyor.

Hepsiburada.com'un yayınladığı verilere göre, İnternet üzerinden yapılan anne-bebek kategorisindeki satışların yüzde 63'ü, 73 bin adet ile 3 büyük şehrin dışındaki illerden yapılıyor.
Anadolu'nun 2012 yılında satış grafiği en fazla yükselen şehirleri ise Gaziantep, Mardin, Osmaniye, Gümüşhane, Kilis, Niğde ve Konya.
Anne-bebek-çocuk kategorisinin müşteri profiline bakıldığında, İstanbul 28.087 adet ile yüzde 23,61, Ankara 9.373 adet ile yüzde 7,49, İzmir 6.595 adet ile yüzde 5,61'lik dilime giriyor. Geçmiş yılla, bu yılın ilk yarısındaki genel satış ve ürün bazında yüzde artışlarına bakıldığında genelde yüzde 38'lik bir artış göze çarpıyor. Güneydoğu Anadolu Bölgesi yüzde 78 ile açık ara zirvede. Diğer illerin artışları ise şöyle; Ege Bölgesi yüzde 46, Marmara yüzde 44, İç Anadolu yüzde 37, Doğu Anadolu ve Karadeniz yüzde 23.
Anadolu'da en fazla yükselişte olan ürünler ise; bebek bezleri, ana kucakları, bebek sağlık ürünleri ve bebek arabaları. Güneydoğu Anadolu bebek bezi satışında rekor kırıyor. Hepsiburada.com'un İç Anadolu Bölgesi'ne 2012 yılında bebek sağlık ürünleri satışı yüzde 135 oranında arttı. Siparişlerin bu bölgede en çok yükseldiği şehir ise Konya. Akdeniz Bölgesi'nde de 2012 yılında bebek arabaları satışı yüzde 75 oranında arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.