Cumartesi 24.11.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 17.12.2012 08:26

Online alışverişten korkuluyor

G2’nin Avrupalı internet kullanıcılarının davranışları üzerine yaptığı en son araştırma, kullanıcıların sadece yüzde 5’inin internet üzerinden alışveriş yaptığını gösteriyor.

konuşmacıları arasında yer alan G2'nin EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) yöneticileri Pietro Leone ve Cesar Montes, Avrupalı internet kullanıcılarının davranışları üzerine yaptıkları araştırmayı paylaştı. Leone, sözlerine internet kullanıcılarının yüzde 90'ının internet üzerinden alışveriş yaptığı verisinin yanlış olduğunu anlatarak başladı. Yapılan en son araştırmaya göre; kullanıcıların sadece yüzde 5'i internetten alışveriş yapıyor.
Leone ve Montes, sunumlarında 'müşterileri nerede kaybediyoruz' sorusundan yola çıkarak hazırladıkları 'Ecultures Europe' çalışmasına değindi. Avrupalıların internetle olan ilişkisini inceleyen bu rapor, yüzde 90 potansiyel müşterinin neden alışveriş yapmadığı sorusuna cevap arıyor.
Araştırmaya göre 3 farklı kullanıcı tipi ortaya çıkıyor:

-Analoglar (dijital teknolojileri tamamen reddeden),
-Göçmenler (dijital teknolojilere geçiş aşamasında olanlar),
-Fanatikler (dijital teknolojiyi aktif kullananlar).
Örneğin; alışveriş sitesi Amazon.com, ne yaparsa yapsın analogları kendine çekemiyor.
GÜVENLİK HUSUSU KULLANICILARI KORKUTUYOR
Montes, Avrupa'da her iki kişiden birinin interneti aktif bir şekilde kullandığını ve öğrenme sürecinin devam ettiğini belirtti.
Cesar Montes, araştırmanın sonucunda internet kullanıcılarının neden internet üzerinden alışverişi tercih etmediğinin nedenlerini açıkladı:

-Kullanıcıların yüzde 23.4'ü, sitenin güvenliğinden korkuyor,
-İstedikleri hizmeti alamıyorlar,
-Almak istedikleri ürünlere internetten bakıyorlar ancak almak için mağazaları tercih ediyorlar. Bunun sebebi ise kampanyaların çekici olmaması,
-Kullanıcıların yüzde 85'i birinden tavsiye almadan internet üzerinden alışveriş yapmayacaklarını belirtiyor.
Leone ve Montes, bu önemli verilere dikkat çekerek daha çok internet kullanıcısının online alışverişe yönlendirilebileceğine dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.