Salı 04.12.2012 00:00

ABD kıyameti "yalanladı"

Maya takviminden yola çıkarak dünyanın sonunun geliceğine inananlara, Amerika'dan açıklama geldi.

Hükümet, usa.gov internet sitesinden yaptığı "Dünya'nın 2012'de yok olacağı ile ilgili korkunç iddialar, sadece iddiadır" başlıklı açıklamasında "internette Maya takviminin 21 Aralık'ta sona erdiği (ki ermemektedir), bir kuyruklu yıldızın felakete yol açacağı (tamamen yanlıştır), bilinmeyen bir gezegenin gizlice Dünya'ya yaklaşıp çarpacağı (kesinlikle doğru değil) ve benzeri birçok iddianın yer aldığı" belirtildi.

Bu iddiaların çok sayıda kişinin, özellikle de çocukların dehşete kapılmasına neden olduğuna işaret eden ABD hükümeti, ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin 'kıyamet' ile ilgili binlerce mektup aldığını, mektupların bazılarının yaklaşan son nedeniyle intihar etmeyi düşünen kişiler tarafından yazıldığını ifade etti. ABD hükümeti, Dünya'nın 21 Aralık'ta yok olmayacağını vurguladı. Çarpışma için önce Mayıs 2003 tarihinin ileri sürüldüğünü, bu tarihte hiçbir şey olmayınca kıyamet için Aralık 2012 tarihinin belirlendiğine işaret eden hükümet, "Bu tarihte de bir şey olmayınca acaba bir sonraki tarih ne olacak" diye yazdı.


NASA, Maya takvimine göre Dünya'nın 21 Aralık'ta yok olacağı ile ilgili iddiaları bertaraf etmek için internet sitesinde özel bir bölüm hazırlamıştı (www.nasa.gov).

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.