Salı 18.12.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 18.12.2012 13:21

Direksiyonda SMS lideri

IPSOS tarafından Türkiye dahil 16 ülkedeki 25 yaş ve altı, 6 bin 400 genç sürücü ile sürücülük üzerine yapılan ankete Türkler damgasını vurararak ilk sıraya yerleşti.
Goodyear tarafından yaptırılan araştırmada Türk sürücülerin otomobil kullanırken cep telefonundan mesajlaştığı, e-posta attığı hatta makyaj yaptığı ortaya çıktı. Araştırmaya göre ayrıca en çok kırmızı ışıkta geçen sürücüler de yine Türkler oldu. Gençlerin yüzde 68'i arkadaşlarının araç kullanırken cep telefonu ile konuştuğunu, yüzde 62'si de arkadaşlarının araç kullanırken mesajlaştığını, e-posta attığını veya internette gezindiğini 'gördüğünü' söyleyerek iddiaları da doğrulamış oldu. Türk gençleri yüzde 57 oranında araç kullanırken makyaj yapmak, saç düzeltmek gibi aktiviteleri gerçekleştirirken, İngilizler yüzde 20 ile en alt sırada yer aldı.
Yeni ehliyet almış sürücülerin neredeyse yarısı, gidecek belirli bir yer olmaksızın keyif için dolaşmaktan zevk alıyor. Bunların yüzde 22'si de direksiyon başındayken bir 'adrenalin dalgası' hissettiğini kabul ediyor. Rus, Türk, Polonyalı ve Güney Afrikalı gençler bu şekilde en çok gezen ve en yüksek adrenalini hisseden grup olarak öne çıkıyor. Türk gençlerinin yüzde 63'ü adrenalin için otomobil kullandığını savunurken, kadınların sadece yüzde 42'si keyif için dolaşmayı tercih ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.