Çarşamba 19.12.2012 00:00

E-ticaret gelirleri artıyor!

E-ticaret pazarında dünya ortalamasının oldukça üzerinde bir hızla büyüyen Türkiye, geçtiğimiz yıl e-ticaret gelirlerinden 29 milyar TL elde etti.

Türkiye'nin e-ticaret hacmi 2015'e kadar ne kadar büyüyecek?
E-ticaret
pazarında dünya ortalamasının oldukça üzerinde bir hızla büyüyen Türkiye, Maven Partners'ın yaptığı bir araştırmaya göre geçtiğimiz yıl e-ticaret gelirlerinden 29 milyar TL elde etti. Bu yükselişin arkasındaki etmenlerden biri hızla artan internet penetrasyonu. Bir diğeri ise internet üzerinden satış yapan firmaların her yıl yüzde 20-25 oranında çoğalması. Bugün Türkiye'de yaklaşık 32 bin firma e-ticaret yapıyorken, bu sayının 2015 yılına doğru 70 bin e yükselmesi bekleniyor. E-ticaretin bu kadar yayılmasının en önemli nedenlerinden biri de artan internet güvenliği.
Faaliyete geçen BKM Express uygulaması ve 3D Güvenlik Sistemi ile internet üzerinden alışveriş yapanların bilgi gizliliği ve güvenliği kolaylıkla sağlanıyor. Bunların yanında internet üzerinden alınan ürünlerde lojistik ve ödeme kolaylığı, e-ticaret ile ilgili yapılan reklamlar ve altyapı iyileştirmeleri de pazar hacminin genişlemesine neden oluyor. Maven Partners'ın araştırmasına göre Türkiye'de kadın-erkek ve genç-orta yaşlı şeklinde farklı profillerden oluşan internet kullanıcıları bulunuyor. Bu kullanıcılar halkın yüzde 43'ünü oluştururken sadeceyüzde 19'u internetten alışveriş yapıyor. E-ticareti tercih etmeyenlerin en önemli nedeni ise 'güvenlik'. Ancak gittikçe gelişen internet güvenliği sistemleri sonucu bu sayının gelecek yıllarda artması bekleniyor.Maven Partners danışmanları Türkiye e-ticaret hacminin 2012 yılını 43 milyon TL ile kapatmasını beklerken, 2012 yılında bu hacmin 119 milyon TL'nin üzerine çıkacağını ön görüyor.

Nilsu Zırhlıoğlu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.